Τρίτη, 8 Αυγούστου 2017

Χρύσα Νικολέρη



Λυπούμαι πολύ για την απώλεια αυτής της τόσο σημαντικής γυναίκας και καλλιτέχνιδας. Άφησε πίσω της ένα σπουδαίο έργο για την σύγχρονη καλλιτεχνική φωτογραφία. Η ματιά της πάντα διαφορετική αγκάλιαζε τα πρόσωπα και τις εικόνες της κοινωνίας που είχε γύρω της με ένα μοναδικό και προσωπικό τρόπο. Η προσωπικότητα της και η αναγνωρισμένη αξία της στο εξωτερικό και στην Ελλάδα θα μείνει ταυτισμένη με τα χρώματα και τις σκιές των μοναδικών εικόνων που εγκλώβισε μέσα από το πάθος της για την φωτογραφία στην σύγχρονη εποχή μας. Ήταν η αγαπημένη μου φωτογράφος καλλιτέχνης και δυστυχώς θα μου λείψει η παρουσία της όπως και σε πολλούς άλλους που την αγάπησαν. Η Χρύσα Νικολέρη, απλή, λιτή, δυναμική, με την ιδιοσυχνότητα του χαρακτήρα της άφησε λαμπρή ιστορία για την μελλοντική εξέλιξη της φωτογραφίας όχι μόνον στον τόπο της αλλά και γενικότερα στην Τέχνη της Ευρώπης. Θα την θυμάμαι πάντα με σεβασμό για ότι μας έχει χαρίσει. Ευχαριστώ θερμά την καλή μου τύχη να την συναντήσω και να εισχωρήσω στην δουλειά της όσο μου επέτρεψε. Εύχομαι να την θυμούνται όλοι και είναι τυχεροί όσοι έχουν φωτογραφηθεί από αυτήν και τους χάρισε έτσι κάτι από τον εαυτό της.

Για την αγαπημένη φωτογράφο Χρύσα Νικολέρη είχα γράψει στις 4 Σεπτεμβρίου 2013 για την Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.

 

ΧΡΥΣΑ ΝΙΚΟΛΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ 

 της Μάγδας Μυστικού- Καραγιαννιώτου




Η καλλιτέχνης φωτογράφος Χρύσα Νικολέρη μου έδωσε την αισθητική των πραγμάτων μέσα από τις φωτογραφίες της με καθαρά προσωπική άποψη της αλήθειας που η ίδια θέλει να παρουσιάσει.
Το δευτερεύον ως αντικείμενο της εικόνας προβάλλεται σε πρωταγωνιστικό ρόλο και αντανακλά ιδεολογική επέκταση στο κυρίως θέμα.
Είναι το ζουμάρισμα της αλήθειας που επεκτείνει έντεχνα η φωτογράφος μέσα από την διαθλαστική της διάθεση για την εξωτερίκευση της εικόνας.
Πλασμένες και οριοθετημένες καταστάσεις εικόνων εκχέουν πολιτισμική ταυτότητα αναγνώρισης της ιδιαιτερότητας μιας καθαρά προσωπικής οπτικής ανάλυσης, λειτουργικής άποψης.
Εικόνες μαγικές και ταυτόχρονα καλλιτεχνικές εναρμονίζουν γεγονότα, πρόσωπα, τόπους και καταστάσεις σε ένα κράτημα της μνήμης για το μέλλον.
Η αξία της φωτογραφίας της Χρύσας Νικολέρη πάτησε γερά στις γνώσεις την εμπειρία και το ταλέντο της καλλιτέχνιδας φωτογράφου. Η ίδια διατηρεί την παράδοση, της οικογένειας για Τρίτη Γενιά. Παππούς- Πατέρας και Κόρη έχουν να επιδείξουν καταγραφές εικόνων που η ιστορία θα χρησιμοποιήσει ως ντοκουμέντα της αλήθειας ενός κόσμου που συνεχώς εξελίσσεται.
Στην 25χρονη πορεία στην τέχνη της φωτογραφίας που η καλλιτέχνης υπηρετεί ,την συναντούμε στα Αμερικανικά Afar(Καλιφόρνια) και Lexus (Ουάσιγκτον) και το Βελγικό The worldmagazine.
Στον ελληνικό τύπο, Βηmagazino, BHMAdonna, Εικόνες, Home, Paper Γυναίκα, Παράλλαξη, Περιοδικό Κ και Έθνοςόπως Vogue, Marie Claire, Elle, Madame Figaro, Playbo, Lifeand Style και Soul.
Φωτο τύπου Polaroid παρουσίασε σε έκθεση Diaries I, IIμε κατάλογο που προλόγισε ο Διευθυντής του CharleroiMuseum of Photography που εδρεύει στο Βέλγιο.
Είναι απόφοιτος της σχολής BayerischesStaatslehranstalt Fuer Photographie in Muenchen Γερμανίας. Βραβεύτηκε σε Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πορτρέτο Γάμου και επίσης αρίστευσε στους διαγωνισμούς Codak Contest 1οβραβείο, Fuji Contest 1ο βραβείο και 2ο βραβείο AgfaEuropean Portrait A word.

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Τμήματος Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, η φοιτήτρια Ισαβέλα Παπαδοπούλου μελέτησε το έργο της Χρύσας Νικολέρη στο χώρο της φωτογραφίας ως την πλέον καταξιωμένη Ελληνίδα στο χώρο με παγκόσμια απήχηση.

Η φωτογράφος έχει παρουσιάσει την δουλειά της σε εκθέσεις Ελληνικών και Ξένων Μουσείων Τέχνης με συμμετοχή σε Bienalle καλλιτεχνών.


Η Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη που ζει και εργάζεται «Studio Χρύσας Νικολέρη» έχουν μια καλή πρέσβειρα για τον πολιτισμό στον τομέα της.

 
Μάγδα Μυστικού- Καραγιαννιώτου
Εικαστικός συντάκτης - Εκπρόσωπος της Ένωσης
Δημοσιογράφων Τουρισμού και Συγγραφέων Ελλάδος
ΕΔΣΤΕ- FIJET - OMJET



Μερικές φωτογραφίες της Χρύσας Νικολέρη από το προσωπικό μου αρχείο: