Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019

Συνέδριο της F.I.J.E.T. στην Ρόδο

Με συνέδριο στην Ρόδο γιόρτασε τα 65 χρόνια της
η Παγκόσμια Ομοσπονδία Δημοσιογράφων Τουρισμού





Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού
Δημοσιεύτηκε την 31 Οκτωβρίου 2019 στην
Κατηγορία: Τουρισμός

Στο πανέμορφο νησί της Ρόδου πάνω από 200 μέλη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων Τουρισμού (FIJET World) γιόρτασαν τα 65 χρόνια της, με παγκόσμιο συνέδριο στην Ρόδο.
O χαρακτήρας του συνεδρίου ήταν να επικοινωνήσουν τα μέλη της FIJET μεταξύ τους με έναν διάλογο για την προβολή του τουρισμού σε μια παγκοσμιοποιημένη σκέψη τουρισμού που θα κρατά την κουλτούρα και τον πολιτισμικό χαρακτήρα κάθε έθνους.
Οι ανθρώπινες σχέσεις να εξομαλυνθούν και να οδηγηθούν μέσα από τον Παγκόσμιο Τουρισμό σε μια καθόλα ομαλή ανάγνωση της επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων για την ειρήνη και την ευημερία σήμερα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της FIJET Mr. Tijani Haddad θα πρέπει εμείς σήμερα να βάλουμε τα θεμέλια με τα βήματα μας ώστε οι επόμενες γενιές να συνεχίσουν για ένα καλλίτερο αποτέλεσμα για τον Παγκόσμιο Τουρισμό και τα οφέλη του.
Η ομιλία του Προέδρου Tijani Hadad έδωσε το μήνυμα του συνεδρίου σε πολλά μήκη και πλάτη των μελών της FIJET ώστε να μεταφέρουν το πνεύμα της επικοινωνίας και προβολής τους μέσα από τον τουρισμό χωρίς εμπόδια και κάθε είδους κακές και επιζήμιες ενέργειες για την ομαλή διακίνηση των τουριστών ανά τον κόσμο με ασφάλεια.

Αριστερά η κ. Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού και τέρμα δεξιά ο κ. Tijani Hadad, Πρόεδρος της FIJET
Οι σύνεδροι μέλη της FIJET απόλαυσαν την φύση και τις ομορφιές της Ρόδου και φυσικά ξεναγήθηκαν στους αρχαιολογικούς και ιστορικούς τόπους και μνημεία του νησιού. Πρώτη επίσκεψη στην Λίνδο και τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης της Λίνδου με την ιστορία που κουβαλά από τον Όμηρο την Αρχαία Ελλάδα, την Ελληνιστική και την Ρωμαϊκή Περίοδο, την Βυζαντινή και την Μεσαιωνική Εποχή των Ιπποτών. Συνάντησαν τον υπέροχο Δωρικό Ναό της Παρθένου Λινδίας Αθηνάς στην Ακρόπολη σε ύψος 116 μέτρων από την θάλασσα, και τον Ναό του Αγίου Ιωάννου του 13ου αιώνα. Η θέα από ψηλά τους μάγεψε και φυσικά φωτογράφισαν και βιντεοσκόπησαν όλη την περιοχή έως τα χαμηλά της θάλασσας, το Λιμανάκι του Αποστόλου Παύλου και τον παραδοσιακό οικισμό της Λίνδου. Τα λιθόστρωτα στενά δρομάκια με τα σκέπαστρα και τα μαγαζιά σε όλο το μήκος τους ήταν ένα ακόμη σημείο έλξης και γοητείας της επίσκεψης.
Άλλη σημαντική επίσκεψη των Δημοσιογράφων της FIJET ήταν αυτή στην Ακρόπολη της Αρχαίας Ιαλυσού στην Παναγία της Φιλερήμου και στην ομορφιά της περιοχής.
Το Κάστρο της Ρόδου με το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου αποτέλεσε και έναν ιδιαίτερο προορισμό των Δημοσιογράφων της FIJET. Έγιναν ξεναγήσεις στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου που περικλείουν τα τείχη και θαύμασαν αυτό το Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Δεν έλειψαν οι επισκέψεις σε μπαράκια και ρεστοράν της πόλης της Ρόδου παίρνοντας μαζί τους όλη την ομορφιά της χώρας μας το φως και το γαλάζιο της θάλασσας που μας περιβάλλει.

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Tizzani Haddad, Aναστασία Χατζηαντωνίου, Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

Στο κέντρο ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δημοσιογράφων Τουρισμού κ. Γεώργιος Παπαθανασόπουλος
και στην άκρη δεξιά η κ. Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

Η φιλοξενία και το περιβάλλον του ξενοδοχείου akti IMPERIAL HOTEL & CONVENTION CENTER ήταν εξαιρετικό με άρτια εξυπηρέτηση φαγητό και διασκέδαση. Το αποχαιρετιστήριο πάρτι που μας ετοίμασαν άφησε στους συνέδρους εντυπώσεις από παράδοση και χορούς ελληνικούς που σίγουρα θα θυμούνται. Ήταν μια πολύτιμη επαφή με τους ανθρώπους που υπηρετούν τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό του κόσμου.

Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού, 
Εκπρόσωπος Βορείου Ελλάδος της FIJET, 
www.mystikou-karagianniotou.com

*Φωτογραφία: Tijani Haddad, Πρόεδρος της FIJET

Η Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού με τον κ. Διβάνη

Marijanna Rebic - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

Σπύρος Κατσούρης - Γιώργος Παπαθανασόπουλος




Με τον Πρόεδρο της F.I.J.E.T. Tizzani Haddad και ομάδα δημοσιογράφων

Η Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού με δημοσιογράφο από την Αίγυπτο

Kralkowsca-Mielcarek  και Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού
Tina Eterovic, Gubrilo Tijani, Haddad Karin, Mimica Nucet Ozkan


Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού, Αναστασία Χατζηαντωνίου

Η Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού με την Marijanna Rebic





Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019

JIMMY KALIGOS / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΙΓΚΟΣ


Η  ΑΥΤΟΚΡΑΤOΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ  JIMMY KALIGOS (Dimitri Kaligos)



Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
10 Οκτωβρίου 2019
Κατηγορία: Πολιτισμός - Τουρισμός / Ζωγραφική

Οι μεγάλοι και σημαντικοί καλλιτέχνες έχουν έναν κοινό τόπο. Κυνηγούν το όνειρό της δημιουργίας μέσα από το τελικό αποτέλεσμα, σε έναν αέναο κύκλο έντασης και έμπνευσης.

Ένας από αυτούς είναι και ο σπουδαίος Έλληνας Ζωγράφος Jimmy Kaligos με την ζωγραφική να τον κατακτά από παιδί 6 ετών ζωγραφίζοντας αδιάκοπα ενώ στα 12 χρόνια του ζωγραφίζει τα πρώτα του λάδια. Οι πρώτες σπουδές, για την γνώση του αντικειμένου που τον απασχολεί πραγματοποιούνται στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Μετακομίζει στην Βιρτζίνια στις αρχές της δεκαετίας του 1960 . Πραγματοποιεί εκθέσεις σε Αμερική και Ευρώπη. Στην Yorktown της Βιρτζίνια διατηρεί γκαλερί πάνω από 32 χρόνια. 

Η Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού με τον Jimmy Kaligos 
Η αισθητική των έργων του ξεχωρίζει από την πρωτότυπη ιδέα της σύλληψης του σχεδίου, την χρωματική ευαισθησία και την εννοιολογική απόδοση των θεμάτων του, που περικλείουν τις σκέψεις του και τον οραματισμό του. Μετά από πειραματισμούς με υλικά και τεχνικές κατέληξε στην ελαιογραφία με προσωπική τεχνική.

Δύσκολες οι αναφορές σε ψυχολογικές καταστάσεις, που δομούνται μέσα σε μακρύ χρόνο εντατικής προσπάθειας σχεδιασμού, που θα τον λυτρώσουν από την πίεση όσων τον απασχολούν στην εξέλιξη της τελικής δημιουργίας του. Οι γυναικείες φιγούρες είναι το αγαπημένο του θέμα , το οποίο και τον δελεάζει πολύ, τον εντάσσει και τον κερδίζει η μαγεία των ματιών που ζωγραφίζει σε υπέρτατο βαθμό ώστε να γίνεται εραστής της ίδιας του της δημιουργίας. Έτσι πορεύεται λυτρωμένος από το πάθος του δημιουργώντας αισθησιασμούς και παραισθήσεις, που αφορούν τον ίδιο και τους λάτρεις της απέριττης μαγείας των γυναικών που οραματίσθηκε για να μας ταξιδέψει στους δρόμους του μυαλού του. Δεν τον ενδιαφέρει ο χρόνος της προετοιμασίας έως ότου εφησυχάσει με το ζητούμενο από την τελική επιλογή ενός από τα πολλά σε αριθμό προσχέδια, που αποτελούν και ένα μικρό project της τελικής απόφασης δημιουργίας.

Μία μεταμοντέρνα κατάσταση ζωγραφικής εξέλιξης διαδραματίζεται στα όλως ενδιαφέροντα πορτρέτα γυναικών, με πολύ σύγχρονη γραφή, που την ελέγχουν οι κανόνες των νόμων της κλασικής του παιδείας και η μαεστρία του χειρισμού των χρωμάτων. Όλο το σύνολο των ενεργειών του συναινεί απόλυτα για την υπεροχή της εικόνας ως μοναδικό και πολύτιμο αντικείμενο θαυμασμού για την καλώς εννοούμενη σύγχρονη τέχνη σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.


Ο υπερρεαλισμός των πορτρέτων του αποτελεί μια βαθιά διείσδυση στην ψυχοενέργεια που πλανάται στα γυναικεία πρόσωπα, με έντονη την θηλυκότητα να τα χαρακτηρίζει, και ως ερωτικά σύμβολα. Συναντούμε εκκεντρικές γυναίκες με όλα τα πάθη και τις συναισθηματικές τους αποκλίσεις, να διεγείρουν την φαντασία και να δονούν με τις προκλήσεις και τις αλήθειες που τις περιέβαλλε ο καλλιτέχνης. Το βάθος των ψυχολογικών αυτών πορτρέτων είναι συνυφασμένο με την διακριτική και ευαίσθητη ματιά του Jimmy KALIGOS για την απέριττη ομορφιά και την μοναδικότητα της γυναικείας υπόστασης. Δεν είναι τυχαίο που έχουν ονόματα οι ζωγραφισμένες γυναικείες του φιγούρες. Αυτή η ονομαστική τους ταυτότητα είναι και ένα επί πλέον σημείο αναφοράς για την ταύτισή τους στον κόσμο της ζωής μας με ονοματεπώνυμο.

Τα επιμέρους ζωγραφικά στοιχεία υποστηρίζουν την δομή του σχεδίου απόλυτα και αποτελούν σημαντική άποψη στο αφήγημά του, που είναι η φόρτιση της εικόνας με έναν ιδιότυπο τρόπο. Οι συμβολισμοί του από έργο σε έργο διαφοροποιούνται και η ανάγνωση τους με συμπύκνωμα που διατηρεί συνοχή με το κυρίαρχο γυναικείο πρόσωπο ως ταυτότητα γυναίκας. Η σύγχρονη γυναίκα αποτελεί το δέλεαρ να την εξιδανικεύσει σε σχέση με το περιβάλλον της καθημερινότητας και να διανθίσει καταστάσεις και χαρακτήρες, με εκλεπτισμό, πολυτέλεια και αφαίρεση, που αφοπλίζει. Όλα λειτουργούν σε διαφορετικό μήκος κύματος για μια ελεύθερη ανάγνωση εικόνας χωρίς εντάσεις.


Γυναίκες της εποχής μας στα πορτρέτα του γίνονται προάγγελοι της γυναίκας του μέλλοντος που κρατά τα ηνία σε έναν υπαρξιακό κόσμο που η ίδια θα έχει κερδίσει με την αξία της. Προχωρημένη ζωγραφική σκέψη εκφράζει ο δημιουργός με μια εντελώς προσωπική ιδιότυπη τεχνική, που έχει στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον του θεατή σε ανάδραση σκέψης και προσωπικών δεδομένων .

Τα λάδια που χρησιμοποιεί δένουν με τις λεπτές πινελιές του στις διαγραμμίσεις χωρίς να εμπλέκονται στις διαφοροποιήσεις, με καθαρούς τόνους χρωμάτων και πλάσιμο στις αποχρώσεις. Το κυρίαρχο θέμα εντάσσεται δυναμικά στο επί μέρους σύνολο ενώ οι σκιές και το φως έχουν την αρμονία ισορροπημένης κατάστασης που μένει αδιατάρακτη μέσα στο σύνολο του σχεδιασμού.

Η απέριττη ομορφιά των έργων στοιχειοθετεί το πνεύμα του Jimmy Kaligos,,που συγκεντρώνεται δημιουργικά σε πολλά μήκη και πλάτη του παρελθόντος με τελικό προορισμό το σύγχρονο και το μελλοντικό. Ένας αληθινός εραστής της τέχνης οραματίζεται το μέλλον και προκαλεί με την ζωγραφική του που αποστασιοποιείται της πραγματικότητας για να δώσει την δική του άποψη για έναν διαφορετικό κόσμο που αναμένεται.

Ο Πρύτανης Paul Trible του Christofer Newport University, μετά από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου, του έκαναν την τιμητική πρόταση να πραγματοποιήσει τα εγκαίνια του νέου Μουσείου του Πανεπιστημίου με έκθεσή του το 2020, όταν και θα περατωθούν οι εργασίες, για να ανοίξει τις πύλες του στο κοινό, την οποία και αποδέχθηκε με πολύ ευθύνη για την σπουδαιότητα του χώρου.


Ο Jimmy Kaligos ζει και εργάζεται στην Βιρτζίνια και έχει δίπλα του την γυναίκα του Flossie Kaligos που είναι το στήριγμα για την δουλειά του. Όπως λέει, της οφείλει πολλά διότι αυτή τον ενεθάρρυνε στις πρώτες επιτυχίες στην ζωγραφική του και είναι η πρώτη που θα δει το δημιούργημά του. Πίσω από κάθε μεγάλο άντρα κρύβεται μια σπουδαία γυναίκα, μου εξομολογήθηκε ο Jimmy Kaligos, αποδεικνύοντας την ψυχική του ομορφιά. Έχουν αποκτήσει 2 αγόρια που είναι πολύ κοντά στο σημαντικό έργο του πατέρα τους.

Οι εκθέσεις του, πάντα με επιτυχία, πολλές και σημαντικές, με πάρα πολλά βραβεία τα οποία έχει κερδίσει μέσα από τις εκθέσεις του και την αποδοχή του κοινού και των συλλεκτών ανά τον κόσμο. Δεν τα δίνει όμως ιδιαίτερη σημασία διότι τον ενδιαφέρει να μπορεί να δημιουργεί έργα που θα είναι πάντα στην πρώτη θέση της καρδιάς των θεατών που τα απολαμβάνουν, όπως και στην προσωπική του εκτίμηση.

Ευαίσθητος, Προσιτός, Ευσυγκίνητος με την οικογένειά του στην Ελλάδα , λατρεύει την χώρα που τον γέννησε και την επισκέπτεται κάθε χρόνο. Ένας έλληνας καλλιτέχνης που μας κάνει υπερήφανους ως Έλληνες με την τέχνη του και την προσωπικότητά του.



Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2019

Λένα Ντίμοβα

Λένα Ντίμοβα

Η εγγονή του Συλλέκτη Κωστάκη 

εκθέτει στη Θεσσαλονίκη


Γράφει η Δημοσιογράφος F.I.J.E.T. Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου
Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
24 Σεπτεμβρίου 2019
Η Λένα Ντίμοβα μια σημαντική γυναίκα καλλιτέχνης, με πολύ πάθος δημιουργίας εκτονώνει την εσωτερική της καύση από την πολύ μικρή της ηλικία. Εγγονή του σπουδαίου και χαρισματικού άνδρα συλλέκτη, του Γεωργίου Κωστάκη, ζυμώθηκε με την τέχνη βιωματικά. Ακολούθησε τον δικό της καλλιτεχνικό χαρακτήρα δουλειάς με βάσεις της παιδείας που πήρε από τα βιώματα του παππού της Κωστάκη και φυσικά τις σπουδές της στην σχολή Stroganov Institute of Applied and Decorative Arts στην Μόσχα.

Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού και Λένα Ντίμοβα

Τα ρεύματα της εποχής που είχαν εξελιχθεί έως την εποχή που ζούσε στην Ρωσία την πλούτισαν ως εμπειρίες με την ματιά της στον Κουνστρουκτιβισμό, δίνοντας την δική της εικαστική άποψη. Τα έργα της μικτής τεχνικής σε πολλά από αυτά, συγκεντρώνεται το βάρος του συμπυκνώματος τους στην αισθητική της αφαιρετικής τους υπόστασης. Προαπαιτούμενο η σύλληψη του αρχικού σχεδιασμού που την διακατέχει και την προετοιμάζει για την υλοποίηση του αποτελέσματος με βαθιά πνευματική αναζήτηση. Ερωτοτροπεί με τα σχήματα, τις γραμμές και την γεωμετρία και οριοθετεί με τα πλούσια χρώματα βελούδινο αποτέλεσμα. Η πολυμορφία και η ένταξη των γεωμετρικών σχημάτων σε μια φαινομενικά περίπλοκη κατάσταση αποδίδουν απόλυτη ηρεμία και αρμονία σε ένα άκρως θεατρικό σύνολο. Οι εντάσεις των γεωμετρικών σχημάτων που τίθενται σε ελεύθερη διάταξη κρατούν την μαγεία και τιθασεύουν το αποτέλεσμα οικειοποιώντας το βλέμμα του θεατή τους. 

Η Λένα Ντίμοβα μαγνητίζει και επικεντρώνει το ενδιαφέρον στον δικό της αισθητικό και εννοιολογικό συνειρμό τέχνης. Η καθαρότητα στις επάλληλες γεωμετρικές επιφάνειες κρατά με ακρίβεια τα γραμμικά τους πλαίσια και η αισθαντικότητα είναι σε υψηλό βαθμό. Ο απλόχερα δεξιοτεχνικός τρόπος γραφής της χρωστικής της κάνει την υπέρβαση της πραγματικότητας σε έναν εικαστικό διάλογο σύγχρονης άποψης για την τέχνη. Δυναμικά και πολύμορφα τα καλλιτεχνήματα της δημιουργού αναδιπλώνονται στα θέματά τους και συναντούμε διαφορετικές εικόνες με αλληλουχία εμπνεύσεων στην αλυσίδα της δουλειάς της με προσωπική άποψη. Η ζωγραφική σειρά με τις νεκρές φύσεις από φρούτα είναι μία ακολουθία έκφρασης της δημιουργίας της που κεντρίζει το ενδιαφέρον και αποπνέει ένα διαφορετικό μήκος κύματος τέχνης. Η καθαρότητα της αισθητικής της γραφής μέσα από την αύρα των χρωμάτων αναδεικνύει την αισθητική ως μέσον επικοινωνίας με την ομορφιά του απλού και παράλληλα του εμπνευσμένου. Σε άλλη θεματική η καλλιτέχνης έχει απογειώσει το χρώμα δίνοντας την ένταση που απαιτείται για να κάνει την δική της αναφορά όπως στα μουσικά όργανα με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ενός υπερβατικού σκηνικού. 
Άλλη διαφορετική άποψη με υπέρβαση της ζωγραφικής εντάσσεται στην αυτοτέλεια των πολλαπλών ζωγραφικών στοιχείων με αναφορά στην εύρεση της αλήθειας της μουσικής. Ο εκλεπτισμός της λεπτομέρειας και η εκφραστικότητα των έργων συνεπικουρούν με την ογκομετρία και το βάθος των προβαλλόμενων στοιχείων. Έργα τέχνης που οι διαθλάσεις, οι κύκλοι, οι γραμμές και τα χρώματα καθορίζουν και δυναμιτίζουν την ατμοσφαιρική τους υπόσταση. Ένας δυνατός αέρας από τέχνη συγχρονίζει τον θεατή των έργων της Λένας Ντίμοβα στο μήκος κύματος της δημιουργού. Η προχωρημένη άποψη της δουλειάς της πέραν των ζωγραφικών της αποτελούν οι κατασκευές της με θεματική τα ρολόγια. Έχουν προσωπικό ύφος δουλειάς με ενταγμένη την πολλαπλότητα των επιπέδων κατασκευής, την γεωμετρία, και την εξαιρετική σύνθεση του αποτελέσματος. Τα κοσμήματα διεγείρουν την εικαστική της διάθεση να τα εντάξει στις αναφορές της. Αποτελούν μια καθαρά καλλιτεχνική δημιουργία που υποστηρίζεται δυναμικά από τις γνώσεις την εμπειρία και τον ψυχικό της κόσμο. 



Όλη η κουλτούρα και η αισθητική της δύναμη έχουν αποτελέσει και το έναυσμα για δημιουργία κοσμημάτων υψηλής και προχωρημένης άποψης για το σύγχρονο κόσμημα. Πολύ προχωρημένη με εκλεπτισμό είναι η κατασκευή κοσμημάτων με πρώτη ύλη το δέρμα και τις ημιπολύτιμες πέτρες. Ο ιδιαίτερος πρωτότυπος σχεδιασμός έχει εικαστικό καθαρά αποτέλεσμα. Τα κοσμήματα της αποτελούν μικρά έργα τέχνης με πολύμορφο αποτέλεσμα και φέρουν την υπογραφή της εμπνευσμένης δημιουργού Λένας Ντίμοβα. Θα στολίσουν τον γυναικείο λαιμό και συγχρόνως αποτελούν έργο τέχνης με υπογραφή. Όλη η ψυχοενέργεια της καλλιτέχνιδας είναι το απολαυστικό ταξίδι στα μονοπάτια της τέχνης σε πολλές μορφές. 


Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική αυτή η σπουδαία γυναίκα που φέρει στους ώμους της ένα τόσο παγκοσμίως μεγάλο και σημαντικό όνομα του παππού της Γεωργίου Κωστάκη. Οι μνήμες του παππού της την ακολουθούν και την καθοδηγούν να εστιάζει στον δρόμο που εκείνος είχε επιλέξει ως σκοπό της πολύτιμης ιστορίας της ζωής του για το μέλλον της τέχνης του κόσμου. 

Η ατομική της έκθεση «Directions» θα είναι ανοικτή και ελεύθερη για το κοινό έως το τέλος Οκτωβρίου 2019, στο ξενοδοχείο Lazart Hotel της Zeus International στην Θεσσαλονίκη. Την οργάνωση της έκθεσης πραγματοποίησε η Fine Art & Auctions από τον Θάνο Λούδο και την επιμέλεια έχει ο διάσημος Ελληνοαμερικανός γκαλερίστας και προσωπικός φίλος του Κωστάκη Τάκης Ευσταθίου. H έκθεση της εγγονής του Κωστάκη Λένας Ντίμοβα φιλοξενείται απέναντι από το MOMus Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, στο οποίο και βρίσκεται μέρος της συλλογής Κωστάκη και είναι σε παράλληλη χρονικά έκθεση.








Φωτογραφίες από την έκθεση

Τάκης Ευσταθίου - Λένα Ντίμοβα

Η εικαστικός Λένα Ντίμοβα με τον Τάκη Ευσταθίου, την Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού, 
την Ντίνα Αναστασιάδου (από αριστερά) και τον Θάνο Λούδο, την Ευτυχία Πουλουκτσή (δεξιά) 

Θάνος Λούδος και Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού με τον Γενικό Πρόξενο της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας

Ντίνα Αναστασιάδου, Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού, Λένα Ντίμοβα, Ρόζυ Οικονομίδου


Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού, Λένα Ντίμοβα, Ντίνα Αναστασιάδου


Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού, Λένα Ντίμοβα


 Μάγδα Καραγιαννώτου - Μυστικού, Λένα Ντίμοβα, Ντίνα Αναστασιάδου, Βούλα Παπατσιφλικιώτη, Μαγδαληνή Πούγγουρα


 Ο Τάκης Ευσταθίου μιλώντας στην ΤV 100 για την έκθεση

 Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού - Τάκης Ευσταθίου

 Θάνος Λούδος, Τάκης Ευσταθίου, Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού - Βαγγέλης Γεροβασιλείου

Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά, Λένα Ντίμοβα, Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

Η Λένα Ντίμοβα με τον Πρόξενο της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας στην Θεσσαλονίκη και τον Θάνο Λούδο

Τάκης Ευσταθίου, Βαγγέλης Γεροβασιλείου, Λένα Ντίμοβα, Θάνος Λούδος












Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2019

84η Δ. Ε. Θ. - 2019


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΖΕΡΒΑ 

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ 

84ης ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Πρώτη επίσημη ομιλία στην συνέντευξη τύπου στην 84η Δ.Ε.Θ 
του νέου Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΖΕΡΒΑ

Ο νέος Δήμαρχος έδωσε το στίγμα του για τα θέματα που ταλανίζουν την πόλη των Θεσσαλονικέων και φυσικά χαιρέτισε τον θεσμό της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης στην 84η χρονιά που διανύει, η οποία δίνει σημαντική προβολή στην επικοινωνία και επισκεψιμότητα της πόλης όπως και την εμπορική επικοινωνία σε διεθνές επίπεδο.

Απόσπασμα από την ομιλία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνου Ζέρβα
στην συνέντευξη τύπου για την έναρξη της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης



Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας με τις Δημοσιογράφους ΕΔΣΤΕ-FIJET 

(από αριστερά) Ράνια Αγγελακούδη, Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου και Βούλα Παπατσιφλικιώτη



Ράνια Αγγελακούδη, Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου, Κωνσταντίνος Ζέρβας, Βούλα Παπατσιφλικιώτη


Τιμώμενη χώρα είναι φέτος 

η ΙΝΔΙΑ


Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου, Βούλα Παπατσιφλικιώτη και Ράνια Αγγελακούδη

Ράνια Αγγελακούδη, Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου και Βούλα Παπατσιφλικιώτη


Αθηνα Τοτοκώτση, Inga Αβραμίδου και Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2019

Θάνος Λούδος


Ένας δημοπράτης και εραστής της τέχνης


Γράφει η Μάγδα Μυστικού Καραγιαννιώτου
Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
2 Σεπτεμβρίου 2019



Ένας αρκετά νέος άνδρας, ο Θάνος Λούδος, έχει κινήσει γερά τα νήματα για την προβολή της τέχνης με οποιαδήποτε μορφή της. Με εξειδικευμένες γνώσεις στα θέματά του για Δημοπρασίες κάθε είδους καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος ανοίγει νέους δρόμους επικοινωνίας του κοινού με έργα τέχνης. Έχει προσανατολισμούς και εμπειρίες που τον κάνουν ξεχωριστό για το αντικείμενο που λέγεται σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θέλησα να τον προσεγγίσει το κοινό περισσότερο κάνοντάς του ερωτήσεις που θα μας επικοινωνήσουν με την ομορφιά και την αξία της τέχνης.




Ερώτηση: Πώς ξεκινά η πορεία σου ως ειδικός για την τέχνη; 


Απάντηση: Ήμουν λίγο μετά την ενηλικίωση στο Λονδίνο και θυμάμαι να περνάω έξω από τους Sotheby’s στη New Bond Street. Τότε θεωρούσα πως η δημοπρασία είναι μια κλειστή διαδικασία για λίγους εκλεκτούς όπως στις ταινίες. Είχε στημένη έκθεση Old Masters και ήθελα να δω τα έργα, έχοντας επισκεφτεί την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου ήθελα να δω και να μάθω περισσότερα. Παράλληλα «έτρεχε» δημοπρασία Ασιατικής Τέχνης και βγαίνει ένα πορσελάνινο αντικείμενο, με τιμή εκκίνησης τις 200.000 λίρες Αγγλίας, μου φάνηκε απίστευτο που ένα απλό πορσελάνινο αντικείμενο είχε τέτοια αξία! Δεν περίμενα ότι στην πρώτη δημοπρασία που θα παρακολουθούσα ζωντανά στη ζωή μου θα γινόταν bidding war και ότι ο λαχνός θα ξεπερνούσε τις 2 εκατομμύρια λίρες! Και τότε ήταν που κόλλησα το μικρόβιο των δημοπρασιών, τότε αποφάσισα να γίνω δημοπράτης και να εξερευνήσω όλα τα μυστικά της «τέχνης» της δημοπρασίας αλλά και τις τεχνικές του δημοπράτη. 

Ξεκινώντας από πολύ μικρή ηλικία την απασχόλησή μου σε επιχειρήσεις στο τομέα της τέχνης, περνώντας από διάφορες θέσεις αλλά και παράλληλα ταξιδεύοντας κυρίως στην Αγγλία, όπου και γνώρισα την διαδικασία της δημοπρασίας, έχοντας επισκεφτεί και συμμετέχει στις περισσότερες δημοπρασίες οίκων δημοπρασιών κυρίως του Λονδίνου και εξερευνώντας αντικερί και fairs της χώρας αποκτώντας εμπειρίες στο πρακτικό κομμάτι των δημοπρασιών και του διεθνούς εμπορίου έργων τέχνης, όμως για να μπορέσω να διαφοροποιηθώ ήθελα να εξειδικευτώ και σε θεωρητικό επίπεδο. Παράλληλα με τις σπουδές μου στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησα σεμινάρια ιστορίας της Τέχνης και στη συνέχεια μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Art Law and Economy στο International Hellenic University, με θέμα διπλωματικής An Economic Analysis of the Auction Market for Greek Art και στη συνέχεια πραγματοποίησα μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, με εξειδίκευση στο management Οίκου Δημοπρασιών και επιχειρήσεων τέχνης. 

Ερώτηση: Ποια η σχέση σου με τον σπουδαίο Dealer έργων τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο του Τάκη Ευσταθίου; 

Απάντηση: Η γνωριμία μου με τον Τάκη Ευσταθίου ήταν και είναι καθοριστική. Είναι ο άνθρωπος που με βοήθησε όσο κανένας να βρω τα βήματά μου και να εξελιχθώ, είναι ο καλύτερός μου σύμβουλος και δάσκαλός μου. Μια από τις σημαντικότερες κληρονομιές του Λευκάδιου Χέρν ήταν οι μαθητές του, έτσι και εγώ ελπίζω να σταθώ αντάξιος να συνεχίσω το μεγάλο έργο του Τάκη Ευσταθίου, τόσο στο χώρο της τέχνης όσο και στον πολιτισμό, μέσω του ιδρύματος The Open Mind of Lafcadio Hearn. 

Ερώτηση: Πως επικοινωνείς με τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την τέχνη; 

Απάντηση: Απολαμβάνω όσο τίποτα τη συζήτηση με φιλότεχνους, χαίρομαι να ανταλλάζω απόψεις, να μοιράζομαι και να μαθαίνω! 

Ερώτηση: Μπορούν τα σεμινάρια και οι επισκέψεις σε χώρους τέχνης να δημιουργήσουν νέους εραστές της τέχνης; 

Απάντηση: Σίγουρα! Όσο πιο κοντά έρχεσαι στην τέχνη τόσο περισσότερο την αγαπάς! 

Ερώτηση: Πώς μπορούν τα έργα και αντικείμενα υψηλής τέχνης να αξιολογηθούν; 

Απάντηση: Η εκτίμηση των έργων τέχνης στον κατάλογο των δημοπρασιών είναι μια σύνθετη διαδικασία, μια συνάρτηση της υπογραφής – φήμης του καλλιτέχνη, του υλικού, της αισθητικής, του θέματος, του μεγέθους, της προέλευσης του έργου και φυσικά της τοποθεσίας της δημοπρασίας, για παράδειγμα, άλλη τιμή έχει ένα έργο που δημοπρατείται στη Θεσσαλονίκη και άλλη τιμή θα μπορούσε να έχει το ίδιο έργο στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη. 

Ερώτηση: Φέρουν τα έργα τέχνης και αντικείμενα αξίας διαχρονική και αναμενόμενη υπεραξία; 

Απάντηση: Έχουμε παρατηρήσει στα αποτελέσματα πωλήσεων στις δημοπρασίες αύξηση στις τιμές των έργων αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας, καθώς περιλαμβάνονται συγκεκριμένες υπογραφές. Από τους χιλιάδες καλλιτέχνες μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό θα ανεβάσει τις τιμές του σε σημείο που μπορεί να θεωρηθεί «επένδυση» και όλο αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία με ειδικούς. Σίγουρα συνεργαζόμαστε με συλλέκτες που ξέρουν ακριβώς τι θέλουν αλλά σε γενικές γραμμές προτείνουμε ο υποψήφιος αγοραστής έργων τέχνης να αγοράζει με γνώμονα την αισθητική του, έργα που χαίρεται να έχει στον προσωπικό ή επαγγελματικό του χώρο. 

Ερώτηση: Πόσο επηρεάζουν τα έργα τέχνης και τα αντικείμενα στον προσωπικό ή και δημόσιο χώρο; 

Απάντηση: Σε ένα δημόσιο χώρο που όλα μοιάζουν να είναι ίδια, τα έργα τέχνης τον κάνουν να διαφέρει και να ξεχωρίζει το σημείο όπου αυτά τοποθετούνται. Ταυτόχρονα ωθούν τον κόσμο να αλληλεπιδράσει με την τέχνη και λειτουργούν με επιμορφωτικό χαρακτήρα. 

Στον προσωπικό χώρο τα έργα τέχνης αλλάζουν την αισθητική και αποτελούν αντικείμενο συζήτησης. Παράλληλα τα ποιοτικά έργα τέχνης συμβάλλουν στην αύξηση του κύρους και του γοήτρου του ιδιοκτήτη. 

Ερώτηση: H γνώμη σου για την σύγχρονη ελληνική τέχνη όπως και του εξωτερικού 

Απάντηση: Η σύγχρονη ελληνική τέχνη δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την αντίστοιχη του εξωτερικού. Ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής είναι πολύ ελκυστικός και έχουμε παρατηρήσει ότι προσελκύει το ενδιαφέρον ξένων συλλεκτών. Για παράδειγμα οι πελάτες της νέας γκαλερί μας στο Domes Miramare, A Luxury Collection Resort στην Κέρκυρα είναι 95% ξένοι και οι περισσότεροι καλλιτέχνες που παρουσιάζουμε είναι Έλληνες. 

Ερώτηση: Ποια τα σχέδιά σου για το μέλλον; 

Απάντηση: Θέλω να συνεχίζω να παρουσιάζω εκθέσεις σε εμβληματικές τοποθεσίες στην ίδια ποιότητα με την ατομική έκθεση γλυπτικής του Στάθη Αλεξόπουλου στο Makedonia Palace ή την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λένας Ντίμοβα με την επιμέλεια του Τάκη Ευσταθίου στο Lazart Hotel, ακριβώς απέναντι από το Μουσείο που βρίσκεται η συλλογή του παππού της, Γεωργίου Κωστάκη. 

Παράλληλα, στόχος είναι η εδραίωση της γκαλερί στην Κέρκυρα και η χρήση της ιδιότητας μου ως δημοπράτη για καλό σκοπό, τη συγκέντρωση πόρων για φιλανθρωπίες μέσω της τέχνης. 




Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2019

Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης: Ένα Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς



Επίσκεψη του πολιτιστικού Συλλόγου "Γεώργιος Καραϊσκάκης" 


στην Θεσσαλονίκη και στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου


Γράφει η Μάγδα Μυστικού Καραγιαννιώτου
Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
26 Αυγούστου 2019

Από την γενέτειρα του μεγάλου ήρωα Γεωργίου Καραϊσκάκη, το Μαυρομμάτι Καρδίτσας, στις 4 Αυγούστου 2019 μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου "Γεώργιος Καραϊσκάκης", με τον Πρόεδρό τους κ. Δημήτριο Γιώτη, επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη με τελικό προορισμό τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.
Τους καλωσόρισα, ως φίλη του Μουσείου Γεώργιος Καραϊσκάκης στο Μαυρομμάτι Καρδίτσας, και δημοσιογραφικά τους ξενάγησα σε κοινή επίσκεψη στον σημαντικό Ναό και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς στους καταλόγους της UNESCO. Το ενδιαφέρον όλων μας φυσικά το σκήνωμα του Αγίου Δημητρίου που φυλάσσεται σε ασημένια λάρνακα στον ναό από το 1988 που επέστρεψε στην αγκαλιά του τόπου όπου μαρτύρησε για την Χριστιανική του πίστη. Συγκίνηση και δέος στον τόπο της λατρείας του με πολλούς επισκέπτες καθημερινά να του αποδίδουν τιμή και σεβασμό στην μνήμη του.


Στον υπόγειο αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται ο μικρός σκοτεινός χώρος της φυλακής του, που φανερώνει και την σκληρή πραγματικότητα των παθών του. Ο χώρος διατηρημένος πολύ καλά από την αρχαιολογική υπηρεσία είναι εν δυνάμει εκθεσιακός με τα υπολείμματα παλαιών και νεώτερων εκκλησιών που λειτούργησαν μετά τον 4ο, 5ο και 7ο αιώνα. Ο χώρος σε παραπέμπει σε άλλες εποχές και αναδεικνύει την δύναμη, πίστη, πολιτισμό και σεβασμό για το μνημείο αυτό. Το βαπτιστήρι που υπάρχει είναι ακριβώς όπως υπήρχε εξ αρχής για τους χριστιανούς που βαπτιζόταν εκεί. Τα ψηφιδωτά που διασώζονται μετά την τελευταία πυρκαγιά του ναού το 1917 είναι συνολικά ένδεκα αναθηματικού χαρακτήρα του 5ου, 7ου και 9ου αιώνα.
Διατηρούνται στους πεσσούς του ιερού βήματος και στον δυτικό τοίχο του κεντρικού κλίτους. Ο ναός είναι κτισμένος στα ερείπια Ρωμαϊκού λουτρού, και αποτελεί βασιλική πεντάκλιτη, ξυλόστεγη με εγκάρσιο κλίτος και υπερώα. Το κενοτάφιο του Αγίου ευρίσκεται στο ίδιο σημείο που ευρίσκετο στους παλαιοχριστιανικούς χρόνους στην ΒΔ γωνία του ναού. 


Μία αναδρομή πολύπλευρη με πολύ συναίσθημα θρησκευτικό αγκαλιάζει τον επισκέπτη και δένει την ιστορία του Αγίου Δημητρίου και της πόλης της Θεσσαλονίκης που κρατά τα σκήπτρα της δύναμής της σταθερά έως και σήμερα. Ο ναός βρίσκεται βόρεια της Αρχαίας αγοράς και πολύ κοντά της επί της Αγίου Δημητρίου.

Εφημερίδα Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών