Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

 Προλεγόμενες: 

Ιστορίες που ντύθηκε το σώμα
 Διεθνής συλλογική εικαστική δράση


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην 
5 Οκτωβρίου 2020




Έντυπο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης για την Έκθεση Προλεγόμενες
Κείμενα της Αναπλ. Διευθύντριας Α.Μ.Θ. Αγγελικής Κουκουβού, της Αρχαιολόγου - Επιμελήτριας Έκθεσης Στυλιάνας Γκαλινίκη και της Δημοσιογράφου - Εικαστικού Συντάκτη Μάγδας Καραγιαννιώτου Μυστικού 


Το internationall art project «Προλεγόμενες, Ιστορίες που ντύθηκε το Σώμα», βασισμένο στην ιδέα των εικαστικών Μαρίας Παπατζέλου και Βάγιας Πολίτη για μια συλλογική, καλλιτεχνική διερεύνηση του θέματος των γυναικείων μυθολογικών αρχετύπων, παρουσιάζεται από 25/09/20 έως 15/11/20, στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων «Ιουλία Βοκοτοπούλου» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το οποίο στήριξε από την αρχή, την οργάνωση και προβολή της πρωτότυπης αυτής Εκθεσης.

Washi Κιμονό από χειροποίητο χαρτί της Μαρίας Παπατζέλου

Η εικαστική εγκατάσταση έχει ως αφετηρία δύο έργα των εικαστικών Μαρίας Παπατζέλου (Ελλάδα) και Βάγιας Πολίτη (Γαλλία), σε ένα ανοιχτό διάλογο μεταξύ τους και σε σχέση με τα μυθολογικά αρχέτυπα, όπως αυτά αναδύονται μέσα στην Ιστορία, σηματοδοτώντας τη γυναικεία παρουσία, ως ισχυρό σημείο αναφοράς στην οικουμενική της διάσταση. Η εξέλαση τους στον εκθεσιακό χώρο ολοκληρώνεται με τη φωτογραφική ματιά, του καλλιτεχνικού φακού του διακεκριμένου φωτογράφου Everett Kennedy Brown (Κυότο), του σκηνοθέτη και φωτογράφου Σταύρου Παρχαρίδη και του ερευνητή και συγγραφέα Masashi Nakamura (Κυότο).


Η καλλιτέχνης Μαρία Παπατζέλου με την πρωτότυπη κατασκευή ενός παραδοσιακού μυθικού Κιμονό, από χειροποίητο Ιαπωνικό χαρτί Washi και μιας ζώνης Οbi από χαρτί και φύλλα χρυσού, επιχειρεί να προβάλλει την βαθύτερη σχέση με τη γυναίκα που το ενδύεται. Το έργο της αποτελεί μια γέφυρα πολιτισμού, συνομιλώντας με το παρελθόν της κοινωνίας των Ιαπώνων έως την σύγχρονη εποχή και την αποδοχή του στον σύγχρονο κόσμο. Τα βαθιά ιστορικά του σύμβολα, ενυπάρχουν ως αναπόσπαστα σημεία αναφοράς της πνευματικότητας και της δύναμης της σχέσης των δύο φύλων.


Το χάρτινο Washi Κιμονό αποτελεί πρωτότυπη ιδέα της δημιουργού. Με έμπνευση από την Ιαπωνική Μυθολογία, ζωγράφισε μυθικά λουλούδια στο λευκό της αγνότητας, το μπλε του ουρανού και της θάλασσας και το χρυσό του αιώνιου και πολύτιμου. Το πολυσυλλεκτικά μοναδικό έργο της Μαρίας Παπατζέλου, αποτελεί μία ένδειξη της δύναμης της τέχνης, να δημιουργεί θυρίδες ασφαλείας για την συνέχεια της διαπολιτισμικής κουλτούρας.


Συνομιλώντας με το κιμονό, παρουσιάζεται ακριβώς απέναντι το καλλιτεχνικό βιβλίο «Το Κουτί της Πανδώρας», η έγγραφη αναφορά της εικαστικού Βάγιας Πολίτη. Εμπνευσμένο από την απαγορευμένη συλλογή του βιβλιόφιλου συλλέκτη Louis Medard «Περί κολάσεως των γυναικών», επιχειρεί έναν απολογισμό της γυναικείας ετερότητας, ανακυκλώνοντας αρχετυπικές εικόνες του θηλυκού από έργα της ιστορίας της τέχνης. Το βιβλίο τυπώθηκε σ’ ένα αντίτυπο με την μέθοδο της μονοτυπίας. Τα έργα του βιβλίου είναι 12 πρωτότυπες επικολλήσεις χειρωνακτικής και ψηφιακής επεξεργασίας.


Εκτίθενται και τρία ακόμη εικαστικά της βιβλία, μία ενότητα με τον τίτλο «Αφορισμοί», τα οποία παρουσιάζουν, μέσα από σχέδια και κείμενα της καλλιτέχνιδος, την γυναικεία επιθυμία για αυτοκαθορισμό ως παράπτωμα προς την κοινότητα. Το σώμα των αφορισμών κατασκευάστηκε με μια ιαπωνική μέθοδο αναδίπλωσης του χαρτιού και χρωματίστηκε με τσάι.


Συνέχεια της ιδιαίτερης αυτής εικαστικής συνομιλίας, αποτελεί η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση φωτογραφιών του Αμερικανού φωτογράφου και συγγραφέα διεθνούς εμβέλειας, Everett Kennedy Brown. Οι φωτογραφίες του συνδιαλέγονται αριστοτεχνικά, με την Ιαπωνική κουλτούρα, την ιστορία και την συνέχεια της στη σύγχρονη εποχή. Οι ατμοσφαιρικές εικόνες του αναπλάθουν το παλαιό με την οντότητα των σύγχρονων Ιαπώνων, ενδύονται την ιστορία τους, ενσωματώνοντας την πατίνα του χρόνου, χρησιμοποιώντας αρχαϊκές φωτογραφικές τεχνικές του παρελθόντος.
Ο σπουδαίος αυτός καλλιτέχνης έχει την δυναμική της εικόνας του φακού και την τεχνική του απόλυτα συνδεδεμένη με την ιδεατότητα του προσανατολισμού σε ένα ανεξίτηλο παρελθόν, το οποίο βιώνεται ως συνέχεια του παρόντος και ενώνεται με το μέλλον.


Ο σκηνοθέτης και φωτογράφος Σταύρος Παρχαρίδης αφήνει το φωτογραφικό του στίγμα, παρουσιάζοντας το Κιμονό της Μαρίας Παπατζέλου να αιωρείται κινηματογραφικά, λουσμένο στο ελληνικό φως του δάσους Αμαδρυάς, Φιλύρου.


Ο Masashi Nakamura φωτογράφος, ερευνητής και συγγραφέας του «Ιαπωνικού κώδικα», συμμετέχει με μια φωτογραφία της εικαστικής εγκατάστασης του Κιμονό στο εσωτερικό του Ιστορικού Ναού Hougonji στα βουνά του Κυότο, την οποία επιμελήθηκε τον Απρίλιο του 2020 και με ένα ερευνητικό του κείμενο, σχετικά με το Washi Kιμονό και την Ιαπωνική κουλτούρα.

Η Εκθεση αυτή φέρει την Αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας το ταξίδι της με επόμενο σταθμό το Kyoto International House το 2021 στην Ιαπωνία, αποδεικνύοντας έμπρακτα, πως η τέχνη αποτελεί στέρεη γέφυρα, η οποία ενώνει ιδέες και πολιτισμούς, ειδικά σε κρίσιμες περιόδους, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο.



Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T 
Εικαστικός Συντάκτης 






Χειροποίητο Obi της δεκαετίας 1920
Παραχώρηση της Μάγδας Καραγιαννιώτου Μυστικού στην Έκθεση



Χειροποίητο βιβλίο της Μαρίας Παπατζέλου


Φωτογραφίες του Everett Kennedy Brown.


Η Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού μπροστά στις προθήκες 
με τα χειροποίητα kimono και obi που παραχώρησε στην έκθεση


Η γλύπτρια - ζωγράφος sumie  Ντίνα Αναστασιάδου με την Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

Η Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού με τον φωτογράφο Απόστολο Πούγγουρα


Μαγδαληνή Πούγγουρα - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού

H Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού με την Ντίνα Αναστασιάδου, γλύπτρια, ζωγράφο sumie - 
την Μαγδαληνή Πούγγουρα, εικαστικό, καλλιτέχνη φωτογράφο & δημοσιογράφο FIJET - 
και την Βούλα Παπατσιφλικιώτη, λογοτέχνη & δημοσιογράφο FIJET





Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ ΑΛΛΑΤΙΝΙ


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ ΑΛΛΑΤΙΝΗ ΠΟΥ ΦΙΛΟΤΕΧΝΙΣΕ Η ΓΛΥΠΤΡΙΑ ΝΤΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ 

ΣΤΗΝ ΒΙΛΛΑ ΑΛΛΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ, ΤΟΝ ΑΠΟΓΟΝΟ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ ΑΛΛΑΤΙΝΗ ΕΓΓΟΝΟ LAURENT DASSAULT ΚΑΙ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΟ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ PHILIPPE RAY


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην 1η Σελίδα της
4 Αυγούστου 2020



Από αριστερά ο Γενικός Πρόξενος της Γαλίας  Philippe  Ray, o Laurent Dassault, o Περιφερειάρχης Κεντρικής  Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και η Ντίνα Αναστασιάδου

Στίς 29 Ιουλίου 2020 στον καταπράσινο κήπο της Βίλας Αλλατίνι έγιναν τα αποκαλυπτήρια προτομής του Μωυσή Αλλατίνι που φιλοτέχνησε η γλύπτρια Ντίνα Αναστασιάδου. Ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας μαζί με τον απόγονο του Μωυσή Αλλατίνη κ. Laurent Dassault και τον Γενικό Πρόξενο της Γαλλίας κ. Philippe Ray έκαναν τα αποκαλυπτήρια. Η προτομή είναι δωρεά της οικογένειας Dassault, για να θυμίζει το έργο και την προσωπικότητα του Μωυσή Αλλατίνη, ο οποίος άφησε έργο μεγάλης προσφοράς για την Θεσσαλονίκη. Υπήρξε νεωτεριστής για θέματα υγείας , παιδείας, πολιτισμού και εμπορικής ανάπτυξης της πόλης. 


Ένας προχωρημένος εκσυγχρονιστής άνοιξε τις πύλες προς την Δύση για τον κόσμο της Θεσσαλονίκης και έδωσε πολλά για το κύρος και την οικονομία της. Δημιούργησε την Τράπεζα Αλλατίνη , έναν νέο μεγάλο ατμοκίνητο μύλο, πολλά καπνεργοστάσια, σαπωνοποιία, υφαντουργία, μεταξουργεία, το ζυθοποιείο Όλυμπος και ένα πλινθοποιείο. Επόμενο ήταν να εργασθούν πολλοί άνθρωποι και να ανοίξει ορίζοντες για την Θεσσαλονίκη που το χρειαζόταν. Σημαντική η προσφορά της ζωής του και της περιουσίας του που τα πρόσφερε με αγάπη και σεβασμό στην πόλη που γεννήθηκε και επέστρεψε ως γιατρός μετά τις σπουδές του στην Φλωρεντία.



Γεννήθηκε το 1809 και στις 20 Σεπτεμβρίου 1882 ο Μωυσής Αλλατίνι πεθαίνει. Την κηδεία του συνόδεψαν όλες οι θρησκείες και πολιτικές προσωπικότητες της πόλης. Εβραίοι, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι έδωσαν τότε με την παρουσία τους την αποδοχή τους και τον σεβασμό για τον λαμπρό αυτόν άνδρα. 

Ντίνα Αναστασιάδου - Laurent Dassault - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού 

Η γλύπτρια-ζωγράφος sumi-e Ντίνα Αναστασιάδου με την εμπειρία και επιστημονική γνώση της δουλειάς της 40 ετών έδωσε στην προτομή όλο το δυναμικό του άνδρα που από τώρα και στο εξής μπορούν να τον βλέπουν οι πολίτες και επισκέπτες αυτής της πόλης.



Ο συντονισμός για την πραγματοποίηση αυτού του χυτού από ορείχαλκο γλυπτού έγινε από την Loudos Fine Art & Auctions και τον υπεύθυνο κ. Θάνο Λούδο.


Ο Laurent Dassault και η Ντίνα Αναστασιάδου


Laurent Dassault και Απόστολος Τζιτζικώστας

Ο Γενικός Πρόξενος της Γαλίας Philippe Ray και η Υπεύθυνη επικοινωνίας στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης Κατερίνα Σπυροπούλου




  
Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού - Ράνια Αγγελακούδη - Philippe Ray - Ντίνα Αναστασιάδου - Βούλα Παπατσιφλικιώτη - Μαγδαληνή Πούγγουρα




Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού και Ντίνα Αναστασιάδου





Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Art Editor 
www.mystikou-karagianniotou.com



Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

15 + 1 καλλιτεχνες

Το Γαλλικό Ινστιτούτο αλληλέγγυο στους συντελεστές

 της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής ζωής στην Θεσσαλονίκη


Γράφει η Δημοσιογράφος και Εικαστικός Συντάκτης
Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού
Δημοσιεύτηκε στην 
10 Ιουλίου 2020
Γενικός Πρόξενος και Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου κ. Philippe Ray, η κ. Μάγδα Μυστικού και η κ. Μαρία Παπατζέλου


Ο Γενικός Πρόξενος και Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Philippe Ray πραγματοποίησε τα εγκαίνια έκθεσης δεύτερης φάσης μεγαλύτερου εν συνόλω Project την 1η Ιουλίου 2020 – 23 Ιουλίου 2020 με θεματική 15 + 1 Καλλιτέχνες, στους εκθεσιακούς χώρους του Maison de France.

H πρώτη φάση, που προηγήθηκε, διαδραματίσθηκε από τις 25 Μαΐου – 9 Ιουνίου και ανέβασε ηλεκτρονική πλατφόρμα, με προβολή των 15+1 Καλλιτεχνών ώστε μέσα από τα έργα τους να δημιουργηθεί γέφυρα επικοινωνίας των επισκεπτών με τους εκθέτες καλλιτέχνες.

Το παραπάνω πρόγραμμα εικαστικής δράσης επιμελήθηκε με αρτιότητα η Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων κ. Μαριάνθη Πάσχου και την ηλεκτρονική Πλατφόρμα έστησαν η κ. Βάγια Δανιηλίδου και ο κ. Κωνσταντίνος Τοπάλης.

Όλο το πρόγραμμα όπως δήλωσαν οι διοργανωτές του θα αποτελέσει ένα ετήσιο Project που θα αναδεικνύει τις καλλιτεχνικές δημιουργίες αξιόλογων δημιουργών σε μια συμμετοχή πολύπλευρη και διευρυμένη για την σύγχρονη τέχνη.

Η έκθεση που τρέχει στον παρόντα χρόνο με θέμα 15 + 1 Καλλιτέχνες στην πολύ ευρύχωρη αίθουσα εκθέσεων του Maison de France αποτελεί μια ενδιαφέρουσα συνάντηση καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικότητα στην απόδοσή τους για την Γλυπτική, την Ζωγραφική, την Εγκατάσταση, την Μικτή Τεχνική και την φωτογραφία. Οι καλλιτέχνες έχουν δημιουργήσει έναν πολυσυλλεκτικό διάλογο για την τέχνη ώστε οι επισκέπτες να έχουν πολλές εκφάνσεις παραλλαγής στο ζητούμενο της τέχνης.

Για την έκθεση τυπώθηκε ένας ωραίος και χρήσιμος πληροφοριακά για όλους τους συντελεστές κατάλογος που μοιράζεται δωρεάν στους επισκέπτες της έκθεσης.

Οι καλλιτέχνες που λαμβάνουν μέρος σε αυτό το δρώμενο είναι οι εξής:

  • Σωτήριος Αντωνιάδης www.sotiriosvintageartgallery.gr
  • Ζαχαρίας Αυγερινός www.instagram.com/zacharias.avgerinos
  • Κωνσταντίνος Τοπάλης www.team24plus1.com
  • Ιωάννα Ασσάνη http://ioassani.blogspot .com/
  • Βάγια Δανιηλίδου www.team24plus1.com
  • Theo Flores http//theodeme.com
  • Μάρω Καραγκουνάκη https//www.facebook.com/marokrg
  • Richard Lusakumunu facebook.com/CollectitMazInternationale
  • Φώτιος Μπάλας www.instagram.com/fotiosbalas
  • Philippe Laferriere philippelaferriere.com
  • Florian Mikuta soundcloud.com/florian-j-mikuta
  • Χρύσα Μπαρζόκα https/://www.facebook.com/chrisbarjoka.net/
  • Μαρία Παπατζέλου mpapatzelou.blogspot.com
  • Πάνος Ράπτης panosraptis.com
  • Πολύκαρπος Φιλιππίδης facebook.com/polis.flippidis
  • Γιώργος Πολίτης www.georgepolitis.gr
  • Ανδρέας Σμάγαδης www.andreasonline.com 
  • Μάριος Teriade Ελευθεριάδης www.mariosnet .gr 
Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού - Μαγδαληνή Πούγγουρα
Philippe Ray 

Γάλλος διπλωμάτης. Αφού άσκησε τα καθήκοντά του σε διπλωματικές, πολιτικές, προξενικές και πολιτιστικές θέσεις σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Μεσογείου, είναι από τον Αύγουστο του 2016 Γενικός Πρόξενος και Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης.
O Γενικός Πρόξενος και Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου κ. Philippe Ray πραγματοποίησε τα εγκαίνια έκθεσης δεύτερης φάσης μεγαλύτερου εν συνόλω Project την 1η Ιουλίου 2020 – 23 Ιουλίου 2020 με θεματική 15 + 1 καλλιτέχνες, στους χώρους του Maison de France. 

Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Art Editor 
www.mystikou-karagianniotou.com



Απόστολος Κιτσουκάκης Πούγγουρας - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού -  Philippe Ray - Μαρία Παπατζέλου

Μαγδαληνή Πούγγουρα - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού
Μαρία Παπατζέλου

Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού -  Κωνσταντίνος Παλιάν - Μαγδαληνή Πούγγουρα

Μαρία Παπατζέλου - Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού
Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού - Μαγδαληνή Πούγγουρα





Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Χριστίνα Lansdale Willis

Μια σημαντική γυναίκα για την εξέλιξη της κεραμικής

στη Βόρεια Ελλάδα και της διάδοσής της στον κόσμο

Γράφει η Δημοσιογράφος και Εικαστικός Συντάκτης

Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού
Δημοσιεύτηκε στην 
6 Ιουλίου 2020




Η Χριστίνα Lansdale Willis ακολουθεί τα βήματα της κεραμικής εδώ και πολλά χρόνια. Νεαρό κορίτσι το 1970 επισκέπτεται την Σίφνο και ενθουσιάζεται από τον παραδοσιακό κεραμίστα Βασίλη Λουκιανό στο χωριό Φάρος όπου και μπαίνει στην κεραμική με ποδοκίνητο τροχό.
Το επόμενο βήμα ήταν το University of California, Santa Cruz το 1978 όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της (Πτυχίο Καλών Τεχνών με ειδικότητα στην Κεραμική). Τo μεταπτυχιακό της το πραγματοποίησε με επιτυχία στην Θεσσαλονίκη στο International Hellenic University με εξειδίκευση στην Κεραμική της Μαύρης Θάλασσας και της Αρχαίας Ελλάδας.
Δεν την σταματά πλέον τίποτα και οι επισκέψεις της σε άλλες χώρες όπως η Αφρική, η Ινδία, η Ιαπωνία, η Αμερική, η Σκωτία, γίνονται οι ανοικτοί ορίζοντες της για να αποτυπώσει στην κεραμική νέες ιδιαίτερες πλαστικές φόρμες με χαράξεις και μορφές. Οι βασικές αρχές της Αρχαϊκής, της Κυκλαδίτικης, και της Βυζαντινής Ελληνικής Κεραμικής στον σχεδιασμό των δημιουργιών της είναι πάντα στην αυτοενέργειά της και κρατούν τα στεγανά των ελληνικών κεραμικών ως προϋπόθεση.
Στα έργα της ξεχωρίζουν η απλότητα και η σύγχρονη άποψη της κεραμικής με έντονα τα στοιχεία της συνύπαρξης με το πολυτισμικό δρώμενο αναφοράς. Συναντούμε σχεδιασμό που ενεργοποιεί εικόνα σε παραδοσιακά όργανα μουσικής από Αφρική μορφές και αντικείμενα από άλλες χώρες και αρχαιοελληνικά ταφικά κτερίσματα όπως και βυζαντινές επιζωγραφίσεις αγγείων με ελεύθερη απόδοση των θεμάτων.
Η αισθητική των δημιουργιών της συνεχώς μεταπλάθεται και μας δίνει ανανεωμένες και ενδιαφέρουσες όψεις κεραμικών που συνδιαλέγονται με την ομορφιά της φύσης και το περιβάλλον όπως η υπέροχη σειρά με τα χταπόδια που περιελίσσονται δυναμικά στα κεραμικά της. Αυτή η σειρά έργων της όπως η ίδια μου ανέφερε είναι η δική της φωνή για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον φυσικό κόσμο της θαλάσσιας ζωής ο οποίος κινδυνεύει να χαθεί. Το πανέμορφο χταπόδι εξαφανίζεται λόγω μεγάλης αλίευσης και ρύπων στην θάλασσα.



Η καλλιτέχνης χρησιμοποιεί για την σύγχρονη κεραμική της τον αρχαίο παραδοσιακό
τρόπο ψησίματος με φωτιά μέσα στην γη και άχυρα που δίνει άριστο αποτέλεσμα στο χρώμα του πηλού με μεγάλες όμως απώλειες στα κεραμικά. Αυτό δεν την ενδιαφέρει και προσπαθεί να έχει ένα μοναδικό και άριστο αποτέλεσμα.

Τα κεραμικά της ξεχωρίζουν για την λειασμένη επιφάνειά τους που η ίδια επιμελείται χωρίς φιδώ του χρόνου και την γλυπτική της κεραμικής την απογειώνει με αρκετά μεγάλα έργα κεραμικής όπως τα συντριβάνια και τις μεγάλες στάμνες που δυναμιτίζουν με την υπέροχη αισθητική τους παρουσία.
Πολυμορφική η κεραμική υπόσταση των έργων της έχει την μοναδικότητα της προσωπικής εκλεπτισμένης δουλειάς που εντάσσει το παρελθόν στην αλυσίδα για την συνέχεια της τέχνης στο μέλλον.
Η Christine Lansdale Willis διδάσκει από το 1981 κεραμική στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή έως σήμερα δίνοντας την ευκαιρία να βγουν νέοι σημαντικοί κεραμίστες στην Βόρειο Ελλάδα. Το σπίτι της και εργαστήριό της έγινε πολλές φορές χώρος παρουσίασης σημαντικών δρώμενων κεραμικής με την ίδια και άλλων σημαντικών κεραμιστών από όλη την Ελλάδα.

Τα έργα της πωλούνται ανά τον κόσμο και την Αμερική σε γκαλερί και σε εκθέσεις όπου ξεχωρίζουν και αναδύουν την ελληνική κουλτούρα ως ζητούμενο από την ίδια. Ζει και εργάζεται στην Λακκιά των Βασιλικών, ενώ πρόσφατα έχασε τον σύζυγό της David Willis ο οποίος ήταν πολύ κοντά στην κεραμική της την οποία υποστήριζε με αγάπη και ενδιαφέρον.
Εχει αποκτήσει δύο κόρες και έναν γιό που ζουν στην Ελλάδα. 


 

Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού 
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Art Editor 
www.mystikou-karagianniotou.com