Ο Αχιλλέας Δρούγκας γεννήθηκε στον Πειραιά το 1940. Σπούδασε χαρακτική
και σκηνογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από το 1958 έως το 1965. Το 1970
συνέχισε τις σπουδές του στο Slade School of Fine Art του Λονδίνου με υποτροφία. Από το 1974 ασχολείται αποκλειστικά με τη ζωγραφική. Το 1978 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα. Έργα του βρίσκονται στη
Εθνική Πινακοθήκη, στην Πινακοθήκη Πιερίδη, στο Μουσείο Βορρέ και σε
πολλές συλλογές σε όλο τον κόσμο. Χαρακτικά του βρίσκονται στο Μουσείο
Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Ο Σύλλογος φίλων Τελλογλείου Ιδρύματος Α.Π.Θ την Τετάρτη στις 5 Οκτωβρίου 2011 έφερε κοντά στους Θεσσαλονικείς τον ζωγράφο Αχιλλέα Δρούγκα μέσα από μια συζήτηση με τον καλλιτέχνη και τον καθηγητή της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ κο Γιώργο Διαμαντόπουλο.
Ο κ. Διαμαντόπουλος έκανε αναδρομή στην δουλειά του χαράκτη ζωγράφου Αχιλλέα Δρούγκα με την βοήθεια των slides και μέσα από παράλληλη συζήτηση έδωσε... αφορμή να ακουστούν προσωπικές απόψεις του καλλιτέχνη.
Ο κ. Δρούγκας από καρδιάς και με την άνεση του γνώστη του αντικειμένου που υπηρετεί επί πολλά χρόνια τοποθετήθηκε και έδωσε το στίγμα της δουλειάς του. Η χαρακτική όπως είπε ήταν το έναυσμα της δουλειάς όπως και τα σκηνικά και τα κοστούμια του θεάτρου.
Η χειρονομία της πινελιάς ήταν γι’ αυτόν καθοριστικό σημείο για την εσωτερική ανάγκη να πλάσει το χρώμα κυνηγώντας το φως που τον έλουζε στην Ελλάδα εγκλωβίζοντας το στους πίνακες του.
Μεταμοντέρνα υπόθεση με πολύ υπερβατικό ρεαλιστικό θέμα αποπνέουν τα έργα του και κρατούν την σημερινή ατμόσφαιρα, δεδομένης της τελειότητας για την λεπτομέρεια.
Ακραίος ο λειτουργικός εκφραστικός χαρακτήρας της έμπνευσης του καλλιτέχνη με την ομορφιά δεδομένη ως απόλαυση του επιδιωκόμενου αποτελέσματος.
Ένα είναι σίγουρο ότι η εικόνα δίδει την ρεαλιστική της μαγεία διατηρώντας υψηλά τα κριτήρια για την τέχνη.
Ο Δρούγκας ξεπέρασε τις σειρήνες της εποχής του αναμένοντας το μέλλον ως εκτιμητή όλων των πεπραγμένων τόσο του ίδιου όσο και των άλλων καλλιτεχνών στο διεθνές στερέωμα της τέχνης και άφησε τα ίχνη του πολύ βαθιά χαραγμένα στις ανεξίτηλες εικόνες της εποχής του.
Έργα κοσμούν το Museum of Modern Art (Νέα Υόρκη) , Victoria and Albert Museum (Λονδίνο), National Museum of Wales Bibliotheque Nationale (Παρίσι) και σε άλλες συλλογές της Ευρώπης και των Η.Π.Α . Η έκθεση του στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας όπου είχα την τύχη να δω και εγώ, ήταν το συνολικό κέρδος μιας δουλειάς που έδωσε την ωριμότητα του εν συνόλου έργου του.
Το χρώμα και η έμπνευση άρρηκτα συνδεδεμένα με το ελληνικό φως έδεσαν το πνεύμα και την αισθητική ως αποτέλεσμα αληθινής και άκρως εκλεπτυσμένης ατμόσφαιρας.
Καθαρές εικόνες με εν δυνάμει εγρήγορση για την αλήθεια της εποχής τους πάντρεψαν τέχνη και δρώμενα ως αναπόσπαστο κρίκο της σύγχρονης τέχνης και αυτής που έρχεται στο μέλλον.
Ο Δρούγκας είναι ένας καθαρόαιμος Έλληνας καλλιτέχνης και τιμά την Ελλάδα με την παρουσία του στην τέχνη .
Έδωσε υπόσχεση ότι θα επανέλθει στην Θεσσαλονίκη με έργα του δοθείσης ευκαιρίας.
Ο κ. Διαμαντόπουλος έκανε αναδρομή στην δουλειά του χαράκτη ζωγράφου Αχιλλέα Δρούγκα με την βοήθεια των slides και μέσα από παράλληλη συζήτηση έδωσε... αφορμή να ακουστούν προσωπικές απόψεις του καλλιτέχνη.
Ο κ. Δρούγκας από καρδιάς και με την άνεση του γνώστη του αντικειμένου που υπηρετεί επί πολλά χρόνια τοποθετήθηκε και έδωσε το στίγμα της δουλειάς του. Η χαρακτική όπως είπε ήταν το έναυσμα της δουλειάς όπως και τα σκηνικά και τα κοστούμια του θεάτρου.
Η χειρονομία της πινελιάς ήταν γι’ αυτόν καθοριστικό σημείο για την εσωτερική ανάγκη να πλάσει το χρώμα κυνηγώντας το φως που τον έλουζε στην Ελλάδα εγκλωβίζοντας το στους πίνακες του.
Μεταμοντέρνα υπόθεση με πολύ υπερβατικό ρεαλιστικό θέμα αποπνέουν τα έργα του και κρατούν την σημερινή ατμόσφαιρα, δεδομένης της τελειότητας για την λεπτομέρεια.
Ακραίος ο λειτουργικός εκφραστικός χαρακτήρας της έμπνευσης του καλλιτέχνη με την ομορφιά δεδομένη ως απόλαυση του επιδιωκόμενου αποτελέσματος.
Ένα είναι σίγουρο ότι η εικόνα δίδει την ρεαλιστική της μαγεία διατηρώντας υψηλά τα κριτήρια για την τέχνη.
Ο Δρούγκας ξεπέρασε τις σειρήνες της εποχής του αναμένοντας το μέλλον ως εκτιμητή όλων των πεπραγμένων τόσο του ίδιου όσο και των άλλων καλλιτεχνών στο διεθνές στερέωμα της τέχνης και άφησε τα ίχνη του πολύ βαθιά χαραγμένα στις ανεξίτηλες εικόνες της εποχής του.
Έργα κοσμούν το Museum of Modern Art (Νέα Υόρκη) , Victoria and Albert Museum (Λονδίνο), National Museum of Wales Bibliotheque Nationale (Παρίσι) και σε άλλες συλλογές της Ευρώπης και των Η.Π.Α . Η έκθεση του στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας όπου είχα την τύχη να δω και εγώ, ήταν το συνολικό κέρδος μιας δουλειάς που έδωσε την ωριμότητα του εν συνόλου έργου του.
O καθηγητής κ. Διαμαντόπουλος και ο ζωγράφος κ. Δρούγκας. |
Καθαρές εικόνες με εν δυνάμει εγρήγορση για την αλήθεια της εποχής τους πάντρεψαν τέχνη και δρώμενα ως αναπόσπαστο κρίκο της σύγχρονης τέχνης και αυτής που έρχεται στο μέλλον.
Ο Δρούγκας είναι ένας καθαρόαιμος Έλληνας καλλιτέχνης και τιμά την Ελλάδα με την παρουσία του στην τέχνη .
Έδωσε υπόσχεση ότι θα επανέλθει στην Θεσσαλονίκη με έργα του δοθείσης ευκαιρίας.