Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2020

Τέσσερις μοναδικοί Έλληνες καλλιτέχνες στην Γκαλερί Έρση


ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ
ΓΡΑΦΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ F.I.J.E.T. & Ε.ΔΗ.ΣΥ.Π.Τ.Ε.
ΜΑΓΔΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΩΤΟΥ - ΜΥΣΤΙΚΟΥ


Κωνσταντίνος  Ξενάκης

Στην Γκαλερί Έρση, τέσσερις σπουδαίοι και μοναδικοί Έλληνες καλλιτέχνες, ένωσαν την προσωπική τους γραφή και δημιουργική οντότητα σε μια από κοινού έκθεση των έργων τους.

Ο Γιώργος Λαζόγκας, με την μαγεία της ελεύθερης αισθητικής των έργων του, ο Γιώργος Λάππας, με την ιδιόρρυθμη γλυπτική του ως αποτύπωμα αυτοβιογραφικής άποψης, ο Κωνσταντίνος Ξενάκης, με την πολλαπλότητα του σχεδιασμού και την πολιτισμική του ταυτότητα, και ο Δημήτριος Χιωτόπουλος, με το πάντρεμα της παγκοσμιοποιημένης τέχνης που ο ίδιος διαχειρίσθηκε άψογα, δίνουν μια από κοινού συνολική παράσταση τέχνης υψηλού επιπέδου για την ελληνική πραγματικότητα της σύγχρονης ζωγραφικής και γλυπτικής στην Ελλάδα αλλά και την παγκόσμια σύγχρονη τέχνη.

Γιώργος Λάππας

Η καλλιτεχνική επιμέλεια της έκθεσης ενορχηστρώθηκε και πραγματοποιήθηκε από την Κάλια Αϊδίνη της οποίας η άποψη τεκμηριώνει την συνάντηση αυτών των καλλιτεχνών στην από κοινού τους παρουσία στην Γκαλερί Έρση με την παρακάτω αναφορά της:

Η αίσθηση του ίχνους που αναδύεται από τις εικόνες και η υλικότητα του ίχνους που διαφαίνεται από τις γλυπτικές μορφές είναι ο βασικός ιστός συνομιλίας των έργων των Γιώργου Λαζόγκα, Γιώργου Λάππα, Κωνσταντίνου Ξενάκη και Δημήτρη Χιωτόπουλου.



Γιώργος Λαζόγκας

Η ζωγραφική από τη μια πλευρά, χειρονομιακή και ενστικτώδης ή αποφασισμένη και εγκεφαλική. Σε αυτήν που καταγράφεται με άμεσο τρόπο ο κόσμος των συναισθημάτων και οι αντιλήψεις για φιλοσοφικές έννοιες όπως ο χρόνος. Αυτή που εμπεριέχει την χρήση των υλικών, τις τεχνικές και τις μεθόδους που διερευνούν σύγχρονους τρόπους διατύπωσης με σταθερό άξονα τα προσωπικά βιώματα του καθενός. 


Δημήτρης Χιωτόπουλος
Και από την άλλη πλευρά η γλυπτική που γεννά ίχνη ή αποτυπώσεις ανθρωπίνων βημάτων σε σταθερούς άξονες, ή άξονες εκτός φυσικών ορίων, χρησιμοποιώντας τα υλικά, σίδηρο, ύφασμα, χρώμα και μετουσιώνοντας τα σε όρους, όπως η ζωή, ο χρόνος, ή ο θάνατος. Εν τέλει η γραφή του καθενός ξεχωριστά, ως εικαστική μεθοδολογία ή ως γλώσσα, αποτυπώνεται δίδοντας έμφαση στην υλικότητα του ίχνους.
Ο ίδιος ο Γιώργος Λαζόγκας σημειώνει: «τα ίχνη έχουν τα χαρακτηριστικά μιας υλικότητας εν υπνώσει και υπονοούν το αντικείμενο που τα αναπαράγει».

Gallery Ersi, Κλεομένους 4 Κολωνάκι.

Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού
Δημοσιογράφος - Εικαστικός Συντάκτης