Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Θάνος Λούδος


Ένας δημοπράτης και εραστής της τέχνης


Γράφει η Μάγδα Μυστικού Καραγιαννιώτου
Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
2 Σεπτεμβρίου 2019



Ένας αρκετά νέος άνδρας, ο Θάνος Λούδος, έχει κινήσει γερά τα νήματα για την προβολή της τέχνης με οποιαδήποτε μορφή της. Με εξειδικευμένες γνώσεις στα θέματά του για Δημοπρασίες κάθε είδους καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος ανοίγει νέους δρόμους επικοινωνίας του κοινού με έργα τέχνης. Έχει προσανατολισμούς και εμπειρίες που τον κάνουν ξεχωριστό για το αντικείμενο που λέγεται σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θέλησα να τον προσεγγίσει το κοινό περισσότερο κάνοντάς του ερωτήσεις που θα μας επικοινωνήσουν με την ομορφιά και την αξία της τέχνης.




Ερώτηση: Πώς ξεκινά η πορεία σου ως ειδικός για την τέχνη; 


Απάντηση: Ήμουν λίγο μετά την ενηλικίωση στο Λονδίνο και θυμάμαι να περνάω έξω από τους Sotheby’s στη New Bond Street. Τότε θεωρούσα πως η δημοπρασία είναι μια κλειστή διαδικασία για λίγους εκλεκτούς όπως στις ταινίες. Είχε στημένη έκθεση Old Masters και ήθελα να δω τα έργα, έχοντας επισκεφτεί την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου ήθελα να δω και να μάθω περισσότερα. Παράλληλα «έτρεχε» δημοπρασία Ασιατικής Τέχνης και βγαίνει ένα πορσελάνινο αντικείμενο, με τιμή εκκίνησης τις 200.000 λίρες Αγγλίας, μου φάνηκε απίστευτο που ένα απλό πορσελάνινο αντικείμενο είχε τέτοια αξία! Δεν περίμενα ότι στην πρώτη δημοπρασία που θα παρακολουθούσα ζωντανά στη ζωή μου θα γινόταν bidding war και ότι ο λαχνός θα ξεπερνούσε τις 2 εκατομμύρια λίρες! Και τότε ήταν που κόλλησα το μικρόβιο των δημοπρασιών, τότε αποφάσισα να γίνω δημοπράτης και να εξερευνήσω όλα τα μυστικά της «τέχνης» της δημοπρασίας αλλά και τις τεχνικές του δημοπράτη. 

Ξεκινώντας από πολύ μικρή ηλικία την απασχόλησή μου σε επιχειρήσεις στο τομέα της τέχνης, περνώντας από διάφορες θέσεις αλλά και παράλληλα ταξιδεύοντας κυρίως στην Αγγλία, όπου και γνώρισα την διαδικασία της δημοπρασίας, έχοντας επισκεφτεί και συμμετέχει στις περισσότερες δημοπρασίες οίκων δημοπρασιών κυρίως του Λονδίνου και εξερευνώντας αντικερί και fairs της χώρας αποκτώντας εμπειρίες στο πρακτικό κομμάτι των δημοπρασιών και του διεθνούς εμπορίου έργων τέχνης, όμως για να μπορέσω να διαφοροποιηθώ ήθελα να εξειδικευτώ και σε θεωρητικό επίπεδο. Παράλληλα με τις σπουδές μου στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησα σεμινάρια ιστορίας της Τέχνης και στη συνέχεια μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Art Law and Economy στο International Hellenic University, με θέμα διπλωματικής An Economic Analysis of the Auction Market for Greek Art και στη συνέχεια πραγματοποίησα μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, με εξειδίκευση στο management Οίκου Δημοπρασιών και επιχειρήσεων τέχνης. 

Ερώτηση: Ποια η σχέση σου με τον σπουδαίο Dealer έργων τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο του Τάκη Ευσταθίου; 

Απάντηση: Η γνωριμία μου με τον Τάκη Ευσταθίου ήταν και είναι καθοριστική. Είναι ο άνθρωπος που με βοήθησε όσο κανένας να βρω τα βήματά μου και να εξελιχθώ, είναι ο καλύτερός μου σύμβουλος και δάσκαλός μου. Μια από τις σημαντικότερες κληρονομιές του Λευκάδιου Χέρν ήταν οι μαθητές του, έτσι και εγώ ελπίζω να σταθώ αντάξιος να συνεχίσω το μεγάλο έργο του Τάκη Ευσταθίου, τόσο στο χώρο της τέχνης όσο και στον πολιτισμό, μέσω του ιδρύματος The Open Mind of Lafcadio Hearn. 

Ερώτηση: Πως επικοινωνείς με τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την τέχνη; 

Απάντηση: Απολαμβάνω όσο τίποτα τη συζήτηση με φιλότεχνους, χαίρομαι να ανταλλάζω απόψεις, να μοιράζομαι και να μαθαίνω! 

Ερώτηση: Μπορούν τα σεμινάρια και οι επισκέψεις σε χώρους τέχνης να δημιουργήσουν νέους εραστές της τέχνης; 

Απάντηση: Σίγουρα! Όσο πιο κοντά έρχεσαι στην τέχνη τόσο περισσότερο την αγαπάς! 

Ερώτηση: Πώς μπορούν τα έργα και αντικείμενα υψηλής τέχνης να αξιολογηθούν; 

Απάντηση: Η εκτίμηση των έργων τέχνης στον κατάλογο των δημοπρασιών είναι μια σύνθετη διαδικασία, μια συνάρτηση της υπογραφής – φήμης του καλλιτέχνη, του υλικού, της αισθητικής, του θέματος, του μεγέθους, της προέλευσης του έργου και φυσικά της τοποθεσίας της δημοπρασίας, για παράδειγμα, άλλη τιμή έχει ένα έργο που δημοπρατείται στη Θεσσαλονίκη και άλλη τιμή θα μπορούσε να έχει το ίδιο έργο στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη. 

Ερώτηση: Φέρουν τα έργα τέχνης και αντικείμενα αξίας διαχρονική και αναμενόμενη υπεραξία; 

Απάντηση: Έχουμε παρατηρήσει στα αποτελέσματα πωλήσεων στις δημοπρασίες αύξηση στις τιμές των έργων αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας, καθώς περιλαμβάνονται συγκεκριμένες υπογραφές. Από τους χιλιάδες καλλιτέχνες μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό θα ανεβάσει τις τιμές του σε σημείο που μπορεί να θεωρηθεί «επένδυση» και όλο αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία με ειδικούς. Σίγουρα συνεργαζόμαστε με συλλέκτες που ξέρουν ακριβώς τι θέλουν αλλά σε γενικές γραμμές προτείνουμε ο υποψήφιος αγοραστής έργων τέχνης να αγοράζει με γνώμονα την αισθητική του, έργα που χαίρεται να έχει στον προσωπικό ή επαγγελματικό του χώρο. 

Ερώτηση: Πόσο επηρεάζουν τα έργα τέχνης και τα αντικείμενα στον προσωπικό ή και δημόσιο χώρο; 

Απάντηση: Σε ένα δημόσιο χώρο που όλα μοιάζουν να είναι ίδια, τα έργα τέχνης τον κάνουν να διαφέρει και να ξεχωρίζει το σημείο όπου αυτά τοποθετούνται. Ταυτόχρονα ωθούν τον κόσμο να αλληλεπιδράσει με την τέχνη και λειτουργούν με επιμορφωτικό χαρακτήρα. 

Στον προσωπικό χώρο τα έργα τέχνης αλλάζουν την αισθητική και αποτελούν αντικείμενο συζήτησης. Παράλληλα τα ποιοτικά έργα τέχνης συμβάλλουν στην αύξηση του κύρους και του γοήτρου του ιδιοκτήτη. 

Ερώτηση: H γνώμη σου για την σύγχρονη ελληνική τέχνη όπως και του εξωτερικού 

Απάντηση: Η σύγχρονη ελληνική τέχνη δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την αντίστοιχη του εξωτερικού. Ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής είναι πολύ ελκυστικός και έχουμε παρατηρήσει ότι προσελκύει το ενδιαφέρον ξένων συλλεκτών. Για παράδειγμα οι πελάτες της νέας γκαλερί μας στο Domes Miramare, A Luxury Collection Resort στην Κέρκυρα είναι 95% ξένοι και οι περισσότεροι καλλιτέχνες που παρουσιάζουμε είναι Έλληνες. 

Ερώτηση: Ποια τα σχέδιά σου για το μέλλον; 

Απάντηση: Θέλω να συνεχίζω να παρουσιάζω εκθέσεις σε εμβληματικές τοποθεσίες στην ίδια ποιότητα με την ατομική έκθεση γλυπτικής του Στάθη Αλεξόπουλου στο Makedonia Palace ή την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Λένας Ντίμοβα με την επιμέλεια του Τάκη Ευσταθίου στο Lazart Hotel, ακριβώς απέναντι από το Μουσείο που βρίσκεται η συλλογή του παππού της, Γεωργίου Κωστάκη. 

Παράλληλα, στόχος είναι η εδραίωση της γκαλερί στην Κέρκυρα και η χρήση της ιδιότητας μου ως δημοπράτη για καλό σκοπό, τη συγκέντρωση πόρων για φιλανθρωπίες μέσω της τέχνης. 




Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης: Ένα Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς



Επίσκεψη του πολιτιστικού Συλλόγου "Γεώργιος Καραϊσκάκης" 


στην Θεσσαλονίκη και στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου


Γράφει η Μάγδα Μυστικού Καραγιαννιώτου
Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών
26 Αυγούστου 2019

Από την γενέτειρα του μεγάλου ήρωα Γεωργίου Καραϊσκάκη, το Μαυρομμάτι Καρδίτσας, στις 4 Αυγούστου 2019 μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου "Γεώργιος Καραϊσκάκης", με τον Πρόεδρό τους κ. Δημήτριο Γιώτη, επισκέφθηκαν την Θεσσαλονίκη με τελικό προορισμό τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.
Τους καλωσόρισα, ως φίλη του Μουσείου Γεώργιος Καραϊσκάκης στο Μαυρομμάτι Καρδίτσας, και δημοσιογραφικά τους ξενάγησα σε κοινή επίσκεψη στον σημαντικό Ναό και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς στους καταλόγους της UNESCO. Το ενδιαφέρον όλων μας φυσικά το σκήνωμα του Αγίου Δημητρίου που φυλάσσεται σε ασημένια λάρνακα στον ναό από το 1988 που επέστρεψε στην αγκαλιά του τόπου όπου μαρτύρησε για την Χριστιανική του πίστη. Συγκίνηση και δέος στον τόπο της λατρείας του με πολλούς επισκέπτες καθημερινά να του αποδίδουν τιμή και σεβασμό στην μνήμη του.


Στον υπόγειο αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται ο μικρός σκοτεινός χώρος της φυλακής του, που φανερώνει και την σκληρή πραγματικότητα των παθών του. Ο χώρος διατηρημένος πολύ καλά από την αρχαιολογική υπηρεσία είναι εν δυνάμει εκθεσιακός με τα υπολείμματα παλαιών και νεώτερων εκκλησιών που λειτούργησαν μετά τον 4ο, 5ο και 7ο αιώνα. Ο χώρος σε παραπέμπει σε άλλες εποχές και αναδεικνύει την δύναμη, πίστη, πολιτισμό και σεβασμό για το μνημείο αυτό. Το βαπτιστήρι που υπάρχει είναι ακριβώς όπως υπήρχε εξ αρχής για τους χριστιανούς που βαπτιζόταν εκεί. Τα ψηφιδωτά που διασώζονται μετά την τελευταία πυρκαγιά του ναού το 1917 είναι συνολικά ένδεκα αναθηματικού χαρακτήρα του 5ου, 7ου και 9ου αιώνα.
Διατηρούνται στους πεσσούς του ιερού βήματος και στον δυτικό τοίχο του κεντρικού κλίτους. Ο ναός είναι κτισμένος στα ερείπια Ρωμαϊκού λουτρού, και αποτελεί βασιλική πεντάκλιτη, ξυλόστεγη με εγκάρσιο κλίτος και υπερώα. Το κενοτάφιο του Αγίου ευρίσκεται στο ίδιο σημείο που ευρίσκετο στους παλαιοχριστιανικούς χρόνους στην ΒΔ γωνία του ναού. 


Μία αναδρομή πολύπλευρη με πολύ συναίσθημα θρησκευτικό αγκαλιάζει τον επισκέπτη και δένει την ιστορία του Αγίου Δημητρίου και της πόλης της Θεσσαλονίκης που κρατά τα σκήπτρα της δύναμής της σταθερά έως και σήμερα. Ο ναός βρίσκεται βόρεια της Αρχαίας αγοράς και πολύ κοντά της επί της Αγίου Δημητρίου.

Εφημερίδα Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών

Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

Διαβάζοντας με τη Σίσσυ στο Radio1d.gr



Ήταν μια όμορφη συνάντηση και συζήτηση με την Δημοσιογράφο και Φιλόλογο Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά που με φιλοξένησε στην εκπομπή της :

"Διαβάζοντας με την Σίσσυ" - Radio1d.gr,

μια ζωντανή, ψηφιακή εκπομπή πολιτισμού και αισθητικής κουλτούρας στο radio1d.gr,
που επιμελείται και παρουσιάζει η Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά, φιλόλογος - συγγραφέας στο Radio1d.gr. 

Βλέπουμε στο video που ακολουθεί ζωντανά τη συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε 14/06/2019, στο 1ο μέρος της εκπομπής "Διαβάζοντας με τη Σίσσυ"




Η εκπομπή της 14 Ιουνίου 2019 φιλοξένησε δύο διακριτικές, ξεχωριστές γυναίκες που αγαπούν τις τέχνες, τα γράμματα και τον πολιτισμό και τολμούν να δημιουργούν ευγενώς με τη δική τους αισθητική κουλτούρα. Η Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού καλεσμένη στην πρώτη ώρα της εκπομπής, 19:00-20:00, και η Κατερίνα Δροσινού στη δεύτερη ώρα της εκπομπής, 20:00-21:00.

ΓΥΝΑΙΚΑ: λατρεύτηκε και μισήθηκε, αγαπήθηκε και παραμερίστηκε, αποθεώθηκε και περιφρονήθηκε. Όμως πάντα υπήρχε εκεί, για να δώσει αυτό που λείπει από την ολοκλήρωση, αποτελεί το Γιν μέσα στο Γιανγκ, είναι το Φεγγάρι δίπλα στον Ήλιο. 
ΓΥΝΑΙΚΑ: η μούσα που ενέπνευσε τα μεγαλύτερα δημιουργήματα τέχνης. – Γυναίκα – το μισό του ουρανού.


Στη φωτογραφία η ραδιοφωνική παραγωγός Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά
 με την εκλεκτή καλεσμένη της Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού.

Μία ωραία συνομιλία με την Δημοσιογράφο - Φιλόλογο Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά, που μου έδωσε την ευκαιρία να μιλήσω για την ζωή μου μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό. Ευχαριστώ θερμά την παρουσιάστρια και της αξίζουν Συγχαρητήρια για την αξιότητα που έχει να καθοδηγεί τους καλεσμένους της με πολύ ευγένεια και δυναμική ώστε να μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Μάγδα Καραγιαννιώτου - Μυστικού









Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Μια σπάνια συνέντευξη του Βαγγέλη Μουστάκα

Μια σπάνια συνέντευξη του Βαγγέλη Μουστάκα,

του γλύπτη του έφιππου ανδριάντα του Μ. Αλεξάνδρου στην Θεσσαλονίκη,

στην δημοσιογράφο Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου




Ο Βαγγέλης Μουστάκας σπάνια δίνει συνεντεύξεις, ειδικά τώρα που βρίσκεται στη δέκατη δεκαετία της ζωής του. Στο σπίτι / εργαστήρι υποδέχεται σχολεία, δημιουργούς των τεχνών των γραμμάτων και των επιστημών από όλο τον κόσμο, αναπτύσσοντας συζητήσεις για την τέχνη και τον πολιτισμό.

Ο Μουστάκας, ένας εν δυνάμει έφηβος συναισθηματικά έως και σήμερα, αποζητά την ομορφιά στην τέχνη δημιουργώντας παράλληλη σχέση με την ζωγραφική, που αποτελεί τον πρόδρομο της γλυπτικής του φαντασίωσης για την υλοποίησή της. Τα σχέδια του σε μεγάλο αριθμό έχουν αφαίρεση και δυναμική του όγκου της γλυπτικής του και προβάλλουν την πρωτότυπη και διαφορετική ματιά του καλλιτέχνη. Οι γυναικείες φιγούρες κατά κύριο λόγο έχουν την μορφή της μούσας συντρόφου και μητέρας των τριών παιδιών του, Zoe Savina (Ζωής) βραβευμένης ποιήτριας και παγκοσμίως του Χαϊκού. 

Μίλησε από καρδιάς στη Μάγδα Μυστικού – Καραγιαννιώτου και παρατίθεται αυτούσια η συνέντευξη: 



Ο γλύπτης Βαγγέλης Μουστάκας με την Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου



Ερ. Ο Γλύπτης Βαγγέλης Μουστάκας πόσο γεμάτος είναι σήμερα από την τέχνη του;
Απ. Ποτέ μου δεν θεώρησα τον εαυτό μου ότι τα έχω δώσει όλα στο χώρο της δημιουργίας. Έχω μέσα μου μια πηγή με πλούσια νερά.

Ερ. Μπορεί η γλυπτική να σας καλύψει ως καλλιτέχνη;
Απ. Χωρίς αμφιβολία γεννήθηκα γι’ αυτήν και θα πεθάνω αγκαλιά με αυτήν.

Ερ. Ποιες άλλες οι μορφές τέχνης που υπηρετείτε;
Απ. Είναι το σχέδιο μέσω μελέτης, για εφαρμογή των ιδεών μου και το χρώμα που πειραματίζομαι παίζοντας.

Ερ. Ποιες οι σημαντικότερες στιγμές της καλλιτεχνικής σας πορείας;
Απ. Η δημιουργία του Έφιππου Ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη. Γλυπτική σύνθεση. Ένα έργο χώρου. Μια γλυπτική εγκατάσταση όπου ο κόσμος το πλησιάζει και συμμετέχει με την παρουσία του ζωντανά κι εκεί ο θεατής γίνεται μέρος του. Από μικρό παιδί φανταζόμουν το Μέγα Αλέξανδρο έφιππο κι ορμητικό - ένας Μυθικός ήρωας! Το θέμα με απασχολούσε από το 1960-61 χωρίς να υποψιάζομαι κάποιον διαγωνισμό. Με απασχολεί το έφιππο ως γλυπτική έκφραση γιατί παρουσιάζει μεγάλες δυνατότητες σύνθεσης. Έτσι για το μνημείο δημιούργησα μία γλυπτική Χώρου. Γεωμέτρησα στο έφιππο τις φόρμες, για ν’ αντέξουν στο χρόνο. Ήθελα ένα άλογο έξω από το πραγματικό, ένα άλογο θηρίο. Έναν Αλέξανδρο να στηρίζεται άνετα στο ανορθωμένο άλογο, να κάθεται σαν στο θρόνο του κι αυτό επεδίωξα στην τελική μελέτη μου. Τον ήθελα μεγαλόπρεπο κι επιβλητικό, ορμητικό και σε ανάταση οραματισμού και αυτά ήταν χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Μέγα Αλέξανδρου. Στρέφεται ανατολικά κρατώντας το σπαθί του, σύμβολο, με το οποίο έκοψε τον «Γόρδιο Δεσμό».
Το έφιππο εγγράφεται σε κύκλο που εδράζεται στο ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο της μαρμάρινης βάσης. Είναι ένα θέμα τολμηρό, πολύ δύσκολο, χρειάστηκαν πολλές μελέτες. Για να φτάσω στην τελική λύση με απασχολούν εννέα έφιππα. Οι τεχνικές δυσκολίες της στήριξης τεράστιες. Έπρεπε να βρεθεί το κέντρο βάρους. Όλες οι λεπτομέρειες μ’ ενδιαφέρουν: η ουρά του αλόγου, ποια φορά θα έχει, τα υφάσματα καθώς βγαίνουν από τη μασχάλη, η μπέρτα, ένα στοιχείο πανέμορφο η οποία με απασχολεί ιδιαίτερα και μελέτησα εκτενέστερα το κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα να έχει σωστή ισορροπία, να ζυγίζει τέλεια στο κέντρο, το έφιππο, πέντε τόνους βάρος και σχεδόν αιωρείται! Η στατική μελέτη ήταν ακριβής, κάθε τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας, αντέχει 36 τόνους πίεση ανέμου, ας μην ξεχνάμε το Βαρδάρη όπως και τους σεισμούς που ήδη δοκίμασε. Σχετικά να προσθέσω το ότι: Ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε το 1965 από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών. Μετά από δύο αποτυχημένους διαγωνισμούς έγινε τρίτος, στον οποίο συμμετείχα και μου απενεμήθη το πρώτο βραβείο και η ανάθεση του έργου. Στον Ελλαδικό χώρο και στην παρούσα ιστορική στιγμή αυτό το συγκεκριμένο έργο έχει κάτι σημαντικό να πει, να συντηρήσει, να υπενθυμίσει. Το χρέος του καλλιτέχνη είναι να μπορεί να διασώζει την παράδοση αλλά έχει και υποχρέωση να μιλάει παγκόσμια με προτάσεις. Το τελευταίο, προσωπικά, το επιτυγχάνω με το ελεύθερο έργο μου. Ωστόσο και το παραδοσιακό μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου αναπνέει διαχρονικά. Δηλώνει την Πατρότητα της Μακεδονίας μας, κάνει αναφορές στην Ιστορία της Ελλάδας, στη φυσιογνωμία της. Ακόμα παραπέμπει και στη φιλοσοφία της δια μέσου του δασκάλου του Αλέξανδρου, τον Αριστοτέλη.



Ερ. Οι εποχές αλλάζουν ο καλλιτέχνης Μουστάκας πόσο διαφοροποιείται;
Απ. Προχωρώ στο δρόμο της τέχνης με τα δικά μου όνειρα, δεν ακολουθώ τη μόδα της εποχής. Αλλωστε ουδέποτε ακολούθησα τις κατευθύνσεις των ιστορικών της τέχνης ή τα ρεύματα της εποχής. Το ένστικτό μου με οδηγεί με ειλικρίνεια, δυναμική του συναισθήματος και την οργανικότητά τους. Θέλω να είμαι αυθεντικός.

Ακρόπρωρο ένα μέρος από έργο του Βαγγέλη Μουστάκα από σίδερο


Ερ. Το έργο σας σε όποια μορφή τέχνης τι αποπνέει για τον θεατή και που εστιάζει;
Απ. Προσπαθώ να τοποθετήσω στο έργο έναν πομπό που να μεταδίδει το μήνυμα. Το στοίχημα μου είναι να σταματώ τον θεατή και αυτός να συμμετέχει στο έργο, μαντεύοντας την εσωτερική του ώθηση.

Ερ. Ποια θεωρείτε σημαντικότερη στιγμή στην πορεία σας ως καλλιτέχνης;
Απ. Η Biennale της Αλεξάνδρειας, Αίγυπτος, όταν τιμήθηκε η χώρα Ελλάδα, με το έργο μου «Νίκη» με το Χρυσό Μετάλλιο, ένα έργο που έχει τώρα η Εθνική Πινακοθήκη. Έργο ελεύθερο με δυνατή φωνή. Είναι κραυγή ενάντια στον Πόλεμο. Αλλά και η «Σαρκοφάγος» (κραυγή ενάντια στον πόλεμο) έργο βίωμα, της Γερμανικής κατοχής - πλήγωσε το αγόρι των 11 χρόνων, μάρτυρα στα τρομακτικά γεγονότα του πολέμου, καθώς αντίκριζε μια ματωμένη και φρικτή αλήθεια. Γέμισε η ψυχή μου θλίψη και θυμό μαζί. Όταν ανδρώθηκα πραγματοποίησα το έργο παλεύοντας μέρα νύχτα με το σίδερο και την φωτιά επί τρεις μήνες σφυρηλατώντας 53 σιδερένιες μορφές (σημείωση: έχασα το φως μου για δέκα μέρες). Στη συνέχεια συμπλήρωσα τη σύνθεση με άλλα έξι βαγόνια βουβά, δίχως μορφές και με τη Σαρκοφάγο επτά. Όλο το έργο εδράζεται σε μια γέφυρα 10μ. μήκος. Η σύνθεση περικλείει ασφυκτικά, την ανθρώπινη μοίρα. Έτσι το «Τρένο-Σαρκοφάγος» ολοκληρωμένο πορεύεται στη σιδηροτροχιά του αιώνιου.

Βαγγέλης Μουστάκας - Μάγδα Μυστικού στο υπαίθριο Μουσείο γλυπτικής του Γλύπτη στην Αθήνα


Ερ. Που στηρίζονται τα έργα σας στην ομορφιά ή στην φιλοσοφημένη άποψη για τον εννοιολογικό τους χαρακτήρα;
Απ. Νομίζω ότι κάθε δημιουργία περιέχει ένα μήνυμα και το εκφράζει με την σύνθεση και τη μάζα του, φυσικά την αρμονία, το ζύγισμα των όγκων και την αισθητική του, εμφυσά ιδιόρρυθμη ζωή και έκφραση, ώστε να γίνεται ενδιαφέρον στο να το πλησιάσεις και να το αγκαλιάσει εγκεφαλικά. Ένας άξονας κινεί τον κόσμο των ιδεών μου μαζί με ένα ευρύτερο φάσμα ακτινωτών αλληγοριών ή μυθικών θεμάτων. Ωστόσο, δεν είναι η αφήγηση και το σύμβολο που δίνει κανείς, αλλά ο τρόπος που το πραγματοποιείς με τη γλυπτική λύση. Αυτό πρωτεύει. Η γλυπτική είναι στερεή ύλη, αλλιώς θα ήταν ένα πήδημα στο κενό. Η γλυπτική που ξέρω και δουλεύω – γλυπτική κοπιαστική, ιδιαίτερα τα σφυρήλατα, κάποια εποχή είχαν επιφέρει κόπωση στους μυώνες μου. Απ’ τη στιγμή της σύλληψης έως την πραγμάτωσή της ο ενεργός πυρήνας εκπέμπει. Δίνεις σε μια ύλη «νου» που τον εμπεριέχει και σε παλεύει.

Ερ. Ακολουθείτε το ρεύμα της εποχής για την τέχνη;
Απ. Είμαι ο εαυτός μου, ζω με το έργο μου, κοιμάμαι και ξυπνώ μαζί του. Υλοποιώ τις αξίες της ζωής σε ήθος και αισθητική. Έξω ωστόσο από τη συνειδητοποίηση του «κηρύγματος» αν θέλετε που έρχεται στην επιφάνεια. Μια αφορμή ενεργοποίησης συναισθημάτων και ενός βαθύτερου στοχασμού του εγώ, με την ύλη. Τελικά δημιουργείς στοχασμό στο χώρο, τρισδιάστατο. Οι μορφές εμπεριέχουν την αρχική διάσταση του χώρου και του χρόνου. Εγώ δέχομαι τους κραδασμούς κι αυτούς ακολουθώ.

Ερ. Πως ξεχωρίζετε ως δημιουργός;
Απ. Αυτό που γνωρίζουν όσοι πλησιάζουν και αγγίζουν το έργο μου. Από τη μεριά του θεατή, χρειάζεται ωστόσο πλήρη εγρήγορση.

Ερ. Πώς ταυτίζεται ο Βαγγέλης Μουστάκας με τις δημιουργίες του;
Απ. Είμαι ο εαυτός μου.

Ερ. Ποια είναι η Μούσα της ζωής σας;
Απ. Ποια άλλη; Η Ζωή Σαβίνα, η ποιήτριά μου, αυτή που ζούμε μαζί, ονειρευόμαστε, ελπίζουμε, συμβαδίζουμε, πιστεύουμε και προχωράμε σε ονειρεμένα λιβάδια και ουρανούς πέρα από τα γήινα. Μαζί δημιουργήσαμε οικογένεια και νιώθουμε υπερήφανοι για τα παιδιά μας κι εγγόνια μας που κι εκείνα απ’ την μεριά τους παλεύουν στο δρόμο της δημιουργίας. Εάν όλα τα είχα και δεν είχα τη Ζωή, δεν θα είχα τίποτα.

Βαγγέλης Μουστάκας και Μάγδα Μυστικού στο εργαστήριο του γλύπτη στην Αθήνα


Ερ. Ποια η δική σας φιλοσοφία για την ζωή;
Απ. Να είσαι χρήσιμος χαρίζοντας στις γενιές τον πνευματικό πλούτο και κληρονομιά των ηθικών αξιών που πηγάζουν από το έργο σου. Γενικά να καταγγέλλεις την κινδυνεύουσα ζωή, μαζί τη δική σου συμπαράσταση στον άνθρωπο της κάθε γης…

Ερ. Αισθάνεστε τυχερός με την ζωή σας;
Απ. Είναι τύχη να σου δίνεται η ευκαιρία δια μέσω του έργου σου να συνομιλείς και να δίνεις στον άνθρωπο παγκοσμίως.

Ερ. Αν ξαναγεννιόσασταν τι θα κάνατε στην ζωή σας;
Απ. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνει κάτι άλλο. Ίσως και στις προηγούμενες ζωές μου να ήμουν γλύπτης.

Ερ. Τι μέλλον θα ευχόσαστε για την τέχνη σήμερα σε όλο τον κόσμο;
Απ. Πολλή δύσκολη ερώτηση. Είναι άκρως ενδιαφέρουσα η επαφή και η πάλη με το ίδιο το υλικό. Σε παρασύρει και το παρασύρεις και όπως κατά τον Αριστοτελικό ορισμό η πρώτη ύλη εμπεριέχει «δυνάμει» το έργο – την αποδεσμεύεις. Στην περίπτωση μας, γεννιέται μια άλλη σχέση, η σχέση στοργής ή σχέση σωτηρίας με το αντικείμενο. Θα έλεγα τελικά η τέχνη να κρατήσει το δικό της δρόμο ανεπηρέαστα. Να πορεύεται χωρίς καθοδήγηση.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών στις 30 Μαΐου 2019 . 
Δείτε την δημοσίευση ΕΔΩ


Ο γλύπτης Βαγγέλης Μουστάκας στο εργαστήριό του

Ο γλύπτης Βαγγέλης Μουστάκας στο εργαστήριό του

Έργο από σίδερο του Βαγγέλη Μουστάκα 

Έργο σε μάρμαρο του Βαγγέλη Μουστάκα

Πρόπλασμα κεφαλής Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον Βαγγέλη Μουστάκα

H βραβευμένη καλλιτέχνης ποιήτρια Χαικου Zoe Savina και η Μάγδα Μυστικού

Η Zoe Savina η βραβευμένη καλλιτεχνης ποιήτρια Χαικου και και η Μαγδα Μυστικου στο Υπαίθριο Μουσείο του Βαγγέλη Μουστάκα

Ζωή Σαβίνα και Μάγδα Μυστικού



Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

ZHANG PENG A PROMINENT CHINESE ARTIST IN ATHENS


Zhang Peng is a distinguished artist and one of the most acclaimed names in China. He displays his paintings in the center of Athens at the “Ziller’s Art Space” together with another four artists (Li Xiang, Wang Jieshan, Ioanna Lin, Guan Hong Chen). "Meditation of Dao" is the title of the exhibition. Zhang Peng handling the subject by his own individual way takes off the imagination and psyche of the viewer into the paths of his own intuitive and spiritual energy. The images of his paintings at the exhibition are a condensation of the Heaven-Earth paradigm as one, identical of the infinite fluidity of the Universe. The intellectual artist Zhang Peng, having acquired the deep knowledge of his subjects, through his artworks sets a spiritual, dynamic, and interactive dialogue with the viewers of his works. 


Zhang Peng - Magda Mystikou Karagianniotou


Colors explode on a unique way into an embrace of art and philosophy that stimulates and unleashes everything earthy. A magnificent artist with classical education and cultivation of painting techniques; his works indicate his initial classical education and are in harmony with the modern reality and evolution of art through excellent results. It is an honor for modern Greeks such an artist to display his paintings here by sharing his knowledge on Modern Art with a Western audience through the Gates of Europe (Greece). I would like to express my gratitude for the chance I had to see and comment his unique artworks as well as to meet him as a human being, artist and intellect.

Curator of the exhibition: Ioanna Lin.
“Meditation of Dao” April 10- 24, 2019
Ziller’s Art Space
1 Vasilikis str. Agias Irinis Square
tel. 2110129115



Magda Mystikou Karagianniotou

Journalist – Representative of
'Union of Journalists and Authors of Tourism in Greece'






Zhang Peng: Ένας σπουδαίος Κινέζος καλλιτέχνης στην Αθήνα


Ο Zhang Peng, ένας καλλιτέχνης από τα μεγαλύτερα ονόματα της Κίνας, εκθέτει στο κέντρο της Αθήνας, στην Ziller’s Art Space, με άλλους τέσσερις καλλιτέχνες (Li Xiang, Wang Jieshan, Ioanna Lin, Guan Hong Chen). «Meiditaion of Dao» (Ο Διαλογισμός του Τάο) είναι το θέμα με την άποψη του Zhang Peng να απογειώνει την φαντασία και τον ψυχισμό του θεατή στα μονοπάτια της δικής του διαισθητικής και πνευματικής ενέργειας. Οι εικόνες των έργων του στην έκθεση είναι ένα συμπύκνωμα της νομοτέλειας του Ουρανού και Γης ως ένα, ταυτιζόμενα με την αέναη ρευστότητα του Σύμπαντος.


Ο Zhang Peng ένας διανοούμενος άνδρας καλλιτέχνης έχοντας κερδίσει την υλικοτεχνική διάσταση των θεμάτων του δίνει σχεδιαστικά την πνευματική του αναζήτηση για μια δυναμική διαλογική συζήτηση με τους θεατές των έργων του. Χρώματα εκρήγνυνται μοναδικά σε έναν εναγκαλισμό τέχνης και φιλοσοφίας που δυναμιτίζουν και απογειώνουν κάθε τι γήινο. Υπέροχος καλλιτέχνης με υποδομή καλλιέργειας της γραφής του μέσα από έργα που αφήνουν το στίγμα τους από την αρχική κλασσική του παιδεία και εναρμονίζονται στην σύγχρονη πραγματικότητα της τέχνης με άριστο αποτέλεσμα.
Είναι τιμή για την ελληνική πραγματικότητα να εκθέτει τα έργα του στην Ελλάδα και να δίνει τα φώτα του για την Σύγχρονη Τέχνη στην Δύση μέσα από τις Πύλες της Ευρώπης.
Καλλιτεχνική Επιμέλεια Εκθεσης: Ioanna Lin
«Meditation of Dao» 10- 24 Απριλίου
Ziller’s Art Space , Βασιλικής 1 Πλατεία Αγίας Ειρήνης, Τηλ. 2110129115


Μάγδα Μυστικού- Καραγιαννιώτου
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.





Ο Zhang Peng γεννήθηκε στην Shenyang της Βόρειας Κίνας. Αποφοίτησε από την Luxun Ακαδημία Καλών Τεχνών(Bachelor), έλαβε Μάστερ (Master) από την Κεντρική Ακαδημία Καλών Τεχνών και Διδακτορικό (PhD) από το Wuhan Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας, Τέχνες και Design.

Είναι Πρύτανης, καθηγητής και σύμβουλος αποφοίτων στην Σχολή Καλών Τεχνών Shenyang Normal University, αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Ζωγραφικής Κινέζικου Τοπίου, μέλος της Εκπαιδευτικής Επιτροπής Διδασκαλίας Τέχνης και Design του Υπουργείου Παιδείας, μέλος του Συνδέσμου Κινέζων Καλλιτεχνών, μέλος της Επιτροπής Τέχνης, μέλος Επιτροπής Διδασκαλίας των Αποφοίτων της Εθνική Τέχνης και του Επαγγελματικού Design, εμπειρογνώμονας αξιολόγησης του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Ηνωμένων Εθνών, ειδικός του Κυβερνητικού Γραφείου στην Επιτροπή Κρίσης του Περιβάλλοντος και Ομάδα Αξιολόγησης στην Επαρχία Liaoning, ειδικός στην Επιτροπή Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Επιστημών της Επαρχίας του Liaoning, ειδικός των Διακεκριμένων του Shenyang και Πρώτος στα Νεωτεριστικά Ταλέντα του Shenyang.
Πρώτος καλλιτέχνης στην Κίνα που βραβεύτηκε σε έκθεση ζωγραφικής με λάδι και θέμα τα «Ουράνια Σώματα». Σημαντικές εκθέσεις του: Ταιβάν «Συμφωνία της Γης και της Ψυχής», Shenyang «Ζωγραφική Τοπίου», Παρίσι «Ζωγραφική Τοπίου», Ρωσία Αγία Πετρούπολη «Ζωγραφική Τοπίου», Τόκυο «Ζωγραφική Τοπίου του Sado».




Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών την 11 Απριλίου 2019





Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Η ιστορία της Ιαπωνικής ζωγραφικής sumi-e

Ομιλίες της Γλύπτριας – Ζωγράφου Ντίνας Αναστασιάδου



Μια σειρά ομιλιών με θέμα «Η ιστορία της Ιαπωνικής καλλιγραφίας και ζωγραφικής sumi-e» έχει ξεκινήσει η καλλιτέχνης Ντίνα Αναστασιάδου, με μεγάλη συμμετοχή ακροατών στην Αίθουσα διαλέξεων Α7 του New York College. Οι διαλέξεις τελούν υπό την Αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας. Τα θέματα της είναι ιδιαίτερης σημασίας για την κατανόηση της Ιαπωνικής καλλιγραφίας και ζωγραφικής με μελάνι (που προέρχεται από τρίψιμο πετρωμάτων, το sumi-e) από το 600 Μ.Χ. μέχρι σήμερα.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να γνωρίσουμε μέσα από την εξιστόρηση αυτής της τέχνης την εξέλιξη και την αποδοχή της από την Ευρώπη και την Αμερική. Ο επηρεασμός του sumi-e είναι πολύ σημαντικός για Ευρωπαίους και Αμερικανούς καλλιτέχνες οι οποίοι αφομοίωσαν και άλλαξαν την ροή της Σύγχρονης Τέχνης μέσα από την επαφή τους με τον Ιαπωνικό πολιτισμό.


Prof. ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΚΑΣ - Ντίνα Αναστασιάδου

Η επιστημονική γνώση και εμπειρία στα θέματα της διάλεξης της Γλύπτριας – Ζωγράφου Ντίνας Αναστασιάδου δίνουν άριστο αποτέλεσμα για την κατανόηση της από όλους τους ακροατές της. Την επικοινωνία αυτήν μπόρεσα να την εισπράξω από την δεύτερη σημαντική ομιλία της στο New York College, παρακολουθώντας την συμμετοχή και τις ερωτήσεις των παρευρισκομένων. Ήταν και είναι οι ομιλίες της ένα υπέροχο ταξίδι σε μια μεγάλη ιστορία αυτής της Ιαπωνικής τέχνης του sumi-e.


Οι ομιλίες της συνοδεύονται από μαθήματα sumi-e στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, Κόδρου 9 Πλάκα, Αθήνα, τηλ. 2103312621.
New York College, Λεωφόρος Βασιλίσσης Αμαλίας 38 Αθήνα, τηλ. 2103225961.





Mάγδα Μυστικού- Καραγιαννιώτου
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.








Τετάρτη 10 Απριλίου 2019

Lectures by Sculptor – Painter Ntina Anastasiadou at New York College


"History of Japanese Sumi-e Painting".
Lectures by Sculptor – Painter Ntina Anastasiadou at New York College.

Artist Ntina Anastasiadou has begun a series of lectures on "History of Japanese Calligraphy and Sumi-e Painting". Lectures are held at the New York College (Chamber A7) with the participation of a great audience. The lectures are held under the auspices of the Japanese Embassy in Greece. Her subjects are of particular importance for the understanding of Japanese calligraphy and ink painting evolution from 600 AD until today. (Sumi-e or ink-wash painting is achieved by grinding the ink stick and the ink stone).

The narrative of this art is of great interest since it helps us to understand its evolution and adoption from Europe and America. The impact of sumi-e on European and American artists is of great importance because they assimilated and changed the flow of Contemporary Art through their contact with Japanese culture.

The scientific knowledge and experience of Sculptor – Painter Ntina Anastasiadou in lectures, gives an excellent result for the understanding of the Arts of Japan by all her listeners. I experienced the feeling of this communication because I attended her second important speech at New York College, with the careful attention and questions set by the audience. Her speeches are a wonderful journey to the great history of Japanese ink painting of sumi-e.

Her lectures are accompanied by sumi-e lessons at the Children's Museum, 9 Kodrou str. Plaka, Athens tel. 2103312621

New York College, 38 Vassilissis Amalias Avenue, Athens, tel. 2103225961



Magda Mystikou – Karagianniotou
Journalist – Representative of Association of Journalists and Writers of Tourism in Greece


«Η ιστορία της Ιαπωνικής ζωγραφικής sumi-e».

Ομιλίες της Γλύπτριας – Ζωγράφου Ντίνας Αναστασιάδου στο New York College.

Μια σειρά ομιλιών με θέμα «Η ιστορία της Ιαπωνικής καλλιγραφίας και ζωγραφικής sumi-e» έχει ξεκινήσει η καλλιτέχνης Ντίνα Αναστασιάδου με μεγάλη συμμετοχή ακροατών στην Αίθουσα διαλέξεων Α7 του New York College. Οι διαλέξεις τελούν υπό την Αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας. Τα θέματα της είναι ιδιαίτερης σημασίας για την κατανόηση της Ιαπωνικής καλλιγραφίας και ζωγραφικής με μελάνι (που προέρχεται από τρίψιμο πετρωμάτων, το sumi-e) από το 600 Μ.Χ. μέχρι σήμερα.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να γνωρίσουμε μέσα από την εξιστόρηση αυτής της τέχνης την εξέλιξη και την αποδοχή της από την Ευρώπη και την Αμερική. Ο επηρεασμός του sumi-e είναι πολύ σημαντικός για Ευρωπαίους και Αμερικανούς καλλιτέχνες οι οποίοι αφομοίωσαν και άλλαξαν την ροή της Σύγχρονης Τέχνης μέσα από την επαφή τους με τον Ιαπωνικό πολιτισμό.

Η επιστημονική γνώση και εμπειρία στα θέματα της διάλεξης της Γλύπτριας – Ζωγράφου Ντίνας Αναστασιάδου δίνουν άριστο αποτέλεσμα για την κατανόηση της από όλους τους ακροατές της. Την επικοινωνία αυτήν μπόρεσα να την εισπράξω από την δεύτερη σημαντική ομιλία της στο New York College παρακολουθώντας την συμμετοχή και τις ερωτήσεις των παρευρισκομένων. Ήταν και είναι οι ομιλίες της ένα υπέροχο ταξίδι σε μια μεγάλη ιστορία αυτής της Ιαπωνικής τέχνης του sumi-e.

Οι ομιλίες της συνοδεύονται από μαθήματα sumi-e στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης Κόδρου 9 Πλάκα, Αθήνα τηλ. 2103312621

New York College, Λεωφόρος Βασιλίσσης Αμαλίας 38 Αθήνα τηλ. 2103225961



Μάγδα Μυστικού Καραγιαννιώτου
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.
(Ένωση Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος)




Τρίτη 9 Απριλίου 2019

1ο BALKAN FORUM THESSALONIKI



Το πρώτο BALKAN FORUM THESSALONIKI, που πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Απριλίου 2019, έκανε μια σημαντική αρχή για την ανάπτυξη φιλίας και συνεργασίας για την οικονομία και την πολιτισμική προσέγγιση των Βαλκάνιων κρατών για τα σημερινά δεδομένα της όλης περιοχής και για ένα καλλίτερο μέλλον και διοργανώθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης).
Εξήντα Υπουργοί, Διπλωμάτες, Επιμελητήρια, Τράπεζες και Πανεπιστήμια, όπως και η συμμετοχή 250 προσκεκλημένων, έδωσαν μια νέα διάσταση στην ειλικρινή και αμοιβαία συνεργασία στην ανάπτυξη των Βαλκάνιων λαών.
Η Υφυπουργός Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης), κα Ελευθερία Χατζηγεωργίου, αναφέρθηκε στην κομβική γεωγραφική θέση της Ελλάδας με τα Βαλκάνια και την αναβάθμιση των οδικών δικτύων στην επικοινωνία με τα Λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας.
Η νέα σιδηροδρομική Εγνατίας με την σύνδεσή της με τα Βαλκάνια και την εγγύς Ανατολή και Ασία θα δώσουν την δυνατότητα διακίνησης ανθρώπων και μεταφοράς αγαθών σε υψηλό επίπεδο προς όφελος όλων τόνισε η Υφυπουργός στην ομιλία της.
Ο Αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κος Δραγασάκης, προανήγγειλε την δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας με έδρα την Θεσσαλονίκη για την οικονομική ανάπτυξη των Βαλκανίων και θα συνδέεται με τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα (INTERREG), τα διασυνοριακά προγράμματα και το Ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης.

  

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κος Φάμελλος, δήλωσε ότι ξεκινά σύντομα διαγωνισμός για τον αγωγό IGB. Αυτό θα αποτελέσει μια πολύ καλή υποδομή διασύνδεσης με τους μεγάλους αγωγούς αερίου που δημιουργούν «δαχτυλίδι» στα Βαλκάνια και έτσι η χώρα εξασφαλίζει αυτονομία και ενεργειακό ρόλο.
Οι χαιρετισμοί από τον Γενικό Πρόξενο των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη, κο Gregory Pfleger Jr και του Γενικού Πρόξενου της Γερμανίας στην Θεσσαλονίκη, κου Walter Stechel, έδωσαν και την δική τους θετική θέση για την συνεργασία των Βαλκάνιων λαών και θα την υποστηρίξουν.
Οι εισηγητές των θεμάτων του BALKAN FORUM από τις χώρες συμμετοχής έδωσαν τις μελετημένες απόψεις τους για την προώθηση της διαβαλκανικής συνεργασίας για Συν-ανάπτυξη – Δυνατότητα και Προοπτική με πρωτοβουλίες στους τομείς επιχειρηματικότητας και καινοτομίας όπως και την διοργάνωση και προώθηση εκθέσεων και συνεδρίων σε διακρατικό επίπεδο των Βαλκάνιων χωρών.
Μάγδα Μυστικού-Καραγιαννιώτου
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος Ε.Δ.Σ.Τ.Ε (Ενωση Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος)

Δημοσίευση της Εφημερίδας Δημοπρασιών και Πλειστηριασμών της 9 Απριλίου 2019




Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Ιαπωνικό Φεστιβάλ, Japan Festival Μάρτιος 2019, Αθήνα

Ένα "Japan Festival 2019" με μεγάλες αξιώσεις από τους συντελεστές του δημιουργούς καλλιτέχνες του Ελληνο-Ιαπωνικού Συδέσμου, της Ελληνικής Κοινότητας Cosplayers // GR, του Athens Bushido Center και του "New York College". 
Μια συμμετοχή ανθρώπων που θα δώσουν την ευκαιρία στους επισκέπτες να ζήσουν μοναδικά ένα νοερό ταξίδι στην ομορφιά την ψυχή και το κάλος του πολιτισμού της πανέμορφης Ιαπωνίας


Από την Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου

Στο σεμινάριο η κ. Ντίνα Αναστασιάδου θα κάνει επίδειξη γραφής – ζωγραφικής με sumi. 

Το "
Athens Bushido center" και το “New York College”, σε συνεργασία με την ελληνική κοινότητα Cosplay "Cosplayers//GR" και με την υποστήριξη του “Ελληνο-Ιαπωνικού Συνδέσμου” σας προσκαλούν στο μοναδικό ελληνικό Convention Ιαπωνικής Κουλτούρας, Anime / Manga, Videogames & Cosplay, “Japan Festival 2019”!

- Τοποθεσία: New York College ( Αμαλίας 38, Σύνταγμα, Αθήνα )
- Ημερομηνία: Κυριακή, 17 Μαρτίου 2019
- Ώρες Έναρξης & Λήξης: 10:00 - 21:00
  ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ 


Θα βρείτε:
- 21 Εκθέτες Ιαπωνικής Θεματολογίας
- 16 Καλλιτέχνες Ιαπωνικού Σχεδίου
- 16 Workshops Ιαπωνικής Κουλτούρας
- 11 Παρουσιάσεις Ιαπωνικής Κουλτούρας
- 6 Ομιλίες Ιαπωνικής Θεματολογίας
- Ιαπωνικό Anime / Manga / Culture Merchandise
- Επιδείξεις Πολεμικών και άλλων Ιαπωνικών Τεχνών
- Cosplay Photo / Video Booth, Cosplay Workshop, Μεγάλο Ομαδικό Cosplay & πάρα πολλά Cosplays
- Ιαπωνικά Retro και σύγχρονα Videogames
- Ολοήμερο Maid Cafe
- Έκθεση Bonsai
- Κληρώσεις Κοινού και Cosplayers

Η μοναδική οργανωμένη προσπάθεια στην Ελλάδα συλλογικής παρουσίασης της Ιαπωνίας, μέσα από όλες της εκφάνσεις του πολιτισμού της, με σκοπό την επαφή του ευρύ κοινού με τον Ιαπωνικό Πολιτισμό, Τέχνες και σύγχρονης Pop Culture! Διαχρονικός στόχος της διοργάνωσης η συσπείρωση όλων τα σχετιζόμενων ατόμων, εταιριών, οργανισμών, οργανώσεων και όσων ασχολούνται σοβαρά με την Ιαπωνία, υπό την στέγη μιας μεγάλης ενιαίας εκδήλωσης, η οποία περιλαμβάνει ένα μεγάλο σύνολο εκθετών, παρουσιάσεων, workshops, δραστηριοτήτων και πολλών άλλων! Παραδοσιακή Ιαπωνική Κουλτούρα, Anime & Manga, Videogames, Cosplay, Πολεμικές Τέχνες, Μουσική, Κινηματογράφος, Σχέδιο, Φαγητό και πάρα πολλά άλλα, όπως δεν τα έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα, σε ένα μέρος!



Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2019

Ράνια Αγγελακούδη


Η βραβευμένη ποιήτρια και Δημοσιογράφος  Ε.Δ.Σ.Τ.Ε  (Ένωση Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος)  Πρέσβειρα της Ειρήνης του WIP  (Παγκόσμιο Ινστιτούτο της Ειρήνης)  στην Ελλάδα  και την Σουηδία , έχει ξεχωρίσει μέσα από το Λογοτεχνικό και Πολιτιστικό της έργο . Για το  βραβευμένο της βιβλίο  ποιητικών συλλογών της ΄΄Στην δική μου άνοιξη΄΄ έδωσε  την κριτική του τιμητικά για την Ράνια Αγγελακούδη ο Πρόεδρος της Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.  κ. Δημήτριος Λούκας.

Μάγδα Μυστικού - Καραγιαννιώτου - Ράνια Αγγελακούδη