Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022

«Φιλελληνισμοί 1780 – 1860»




Στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης 

Περιοδική Έκθεση «Φιλελληνισμοί 1780 – 1860»

Πτέρυγα Περιοδικών Εκθέσεων «Κυριάκος Κρόκος»


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
14.11.2022



Η εξέγερση των Ελλήνων με την ελληνική επανάσταση ( 1821 – 1830 ) έδωσε την απελευθέρωση και την δημιουργία νέου κράτους στην ανατολική μεσόγειο.
Τίποτα δεν έγινε τυχαία μας διηγείται η έκθεση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού. Μέσα από τα πολύτιμα ενθυμήματα της εποχής των πριν την επανάσταση αλλά και μετά μέσα από το νεοσύστατο κράτος δίνονται ντοκουμέντα του Φιλελληνισμού για δεκαετίες.
Το διεθνικό Φιλελληνικό κίνημα έχει τις αναφορές του μέσα από τα εκθέματα της έκθεσης που αναβιώνουν την πολιτισμική ταυτότητα του νεοσύστατου κράτους και καθορίζουν την ύπαρξη της σύγχρονης Ελλάδας σε ένα πνευματικό και ιδεολογικό καθεστώς ανάπτυξης.
Η μουσειολογική προσέγγιση της έκθεσης άρτια, η απόδοση της εννοιολογικής αξίας μέσα από την ανάγνωση της ιστορίας με πολύ καλή προσέγγιση σε γεγονότα , κείμενα βιβλίων και μουσικών συγγραμμάτων δίνει τις αλήθειες του Φιλελληνισμού.
Σε γιγαντοοθόνη ακούμε τις ιστορίες των Ελλήνων της εποχής με την φωνή ηθοποιών του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου με την Διευθύντρια του Μουσείου Αγαθονίκη Τσιλιμπάκου

Οι υπερμεγέθεις εικόνες των χαρακτικών των εκδόσεων από ντοκουμέντα αναπτύσσονται στους τοίχους και προσδίδουν πέρα από την ομορφιά τους και την ενδυματολογική τους άποψη ως ντοκουμέντα εποχής. Προσωπογραφίες ιστορικών προσώπων μας γίνονται περισσότερο κοντινές και τα μοναδικά σε αξία όπλα του αγώνα για την ελευθερία ακτινοβολούν για τις δόξες αυτών που μας χάρισαν την ελευθερία μας.
Μοναδικά ενθυμήματα τα μικρά αντικείμενα χρήσης , έπιπλα με τα διακοσμητικά τους συντονίζουν την έκθεση και λειτουργούν ως ανανέωση για την υπενθύμιση χρόνου, τόπου και ανθρώπων.


Άκρως εντυπωσιακά τα ηχητικά ντοκουμέντα μουσικής ζωντανεύουν τα ψηφιακά μουσικά κομμάτια με την ερμηνεία από την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ολο το διανθισμένο υλικό από ιδιωτικές συλλογές δείχνει το παρελθόν και ανανεώνει και σήμερα την επικοινωνία του με τους λαούς που αγαπούν το Ελληνικό πνεύμα.
Ενας μαγικός κόσμος περνά από τα μάτια των επισκεπτών που αναβιώνει τα
συναισθήματα και συνδέει την Ελλάδα με την σύγχρονη πραγματικότητα στο διεθνές στερέωμα .


Η έκθεση, κορυφαία έκθεση του Μουσείου για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, εγκαινιάστηκε από την Α.Ε. την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, στις 26 Νοεμβρίου 2021 και λήγει στις 27 Νοεμβρίου 2022. Αφήνει πίσω της το μεγαλείο και την μεγαλοψυχία του Φιλελληνικού κινήματος που έδρασε καταλυτικά για την ύπαρξη του σύγχρονου Ελληνικού κράτους.


Μην χάσετε την ταινία τεκμηρίωσης, παραγωγής του Μουσείου, με τίτλο Φιλελληνισμοί, 1780-1860 με αγγλικούς υπότιτλους [Philhellenisms, 1780-1860: The movie] καθώς και την ψηφιακή εγκατάσταση που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της. Με αυτήν αναδεικνύεται το περιεχόμενο των φιλελληνικών βιβλίων των Λόρδου Βύρωνα, Σατωμπριάν και Πουκεβίλ και των μουσικών συγγραμμάτων των Τεοντόρ Λαμπάρ και Αμπρουάζ Μπετουρνέ: τα αποσπάσματα από τα κείμενα διαβάζονται από ηθοποιούς του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος πλαισιωμένα από χαρακτικά των εκδόσεων που ζωντανεύουν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, ενώ τα μουσικά κομμάτια ερμηνεύονται από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης


Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη σύμφωνα με το ωράριο του Μουσείου
Το Μουσείο λειτουργεί καθημερινά από 8.30 εως 15.30 με εισιτήριο για όλους 4 ευρώ Από την 1η Νοεμβρίου 2022 έως 31 Μαρτίου 2023
Φωτογραφίες: © Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (Θάνος Καρτσόγλου)



Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού

Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com


Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Κλειώ Δημητριάδου Νάτση

Κλειώ Δημητριάδου Νάτση: 
Ζωγράφος με σύγχρονη άποψη της διαχρονικότητας της τέχνης
και της 
εκλεκτικής αναφοράς στην πολυμορφία της ζωγραφικής



Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
01.11.2022



Όταν μιλάς η γράφεις για την σημαντική και εμπνευσμένη γυναίκα της ζωγραφικής την Νάτση είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις τις εικόνες των έργων της πρώτα και μετά να παρασυρθείς από την αριστοκρατία της δουλειάς της.

Πορτρέτο "Στέλλα"
Την καλλιτέχνιδα είναι δύσκολο να την κατανοήσεις σε βάθος παρά μόνον επισκεπτόμενος και μελετώντας τα έργα της στον προσωπικό της χώρο , στο Ίδρυμά της όπως και το εργαστήριο που δημιούργησε με αγάπη και πάθος για τους ανθρώπους που αγαπούν την καλώς εννοούμενη τέχνη. Το Ίδρυμα Γεωργίου και Κλειώς Νάτση ήδη είναι νομικά κατοχυρωμένο και σύντομα θα ανοίξει στο ευρύ κοινό. Το βιογραφικό της πλούσιο σε εκθέσεις ατομικές στην Ελλάδα και εξωτερικό και Biennale την τοποθετούν στην πρώτη γραμμή των σύγχρονων ζωγράφων της νεότερης ιστορίας της τέχνης της Ελλάδος. Με τις θεματικές των έργων της όπως τα υπέροχα ελληνικά και ξένα τοπία τα ιστορικά παραδοσιακά σπίτια,


Πορτρέτο "Αλεξάνδρα"
αλληγορίες συναισθηματικής απώρειας της έδωσαν την δυνατότητα να δείξει την αξία της δουλειάς της και να από αποσπάσει σημαντικά βραβεία. Πάντα την εντυπωσίαζε η δύναμη της φύσης και το διάστημα. Έτσι το σύμπαν την εμπνέει και αποτελεί τροφή δουλειάς όπως και ο βυθός.

Οι περίφημοι χαρταετοί της με τα δυνατά χρώματα και τις σχεδιαστικές της αιχμές μας μαγνητίζουν και μας ταξιδεύουν στην μαγεία του πετάγματος στον ουρανό νοερά. Τα λουλούδια όπως και τα μήλα σε πολύ μοντέρνο σχεδιασμό είναι ένα άλλο πάθος δημιουργίας που το απολαμβάνουμε με την ένταση των χρωματικών παλμών και την ιδιαίτερη δομή του αφαιρετικού σχεδίου. Γνωρίζει να περνά στα σκοτεινά θέματα της θλίψης και της έντασης σε ένα άλλο κλίμα αυτό της ζωγραφικής που υπεισέρχεται με πολύ ένταση και εννοώ τις αλληγορίες. 

Χαρταετοί

Τα τοπία της Θεσσαλονίκης Σέιχ – Σου, Πύργος Τρυγωνίου, η Θάλασσα του Θερμαϊκού και της Χαλκιδικής που αγαπά και περνά τα καλοκαίρια της, δίνουν την αισθητική των χρωμάτων τους και απαθανατίζει εντυπωσιακά μέσα από το πράσινο των πεύκων και την γαλαζοπράσινη ομορφιά της θάλασσας. Το έργο της έως και σήμερα προχωρά αμείωτο και ξεχωρίζουν τα πολύ μεγάλα έργα σε διαστάσεις με τις Παναγίες που τις αποτυπώνει με προσωπικό ύφος ακουμπώντας τα βυζαντινά χρώματα και η παρουσία του θείου προσώπου της Παναγίας με τον Χριστό έχουν την πνευματικότητα και τον σεβασμό για την ουράνια και επίγεια διάσταση πνευματικότητας που αποπνέουν. Ένα μεγάλο κεφάλαιο της δουλειάς της αποτελούν τα πάνω από 350 πορτρέτα που την

Σαντορίνη

ενέπνευσαν και την τοποθετούν ως την σημαντικότερη προσωπογράφο της νεότερης ιστορίας της Ελλάδος όπως ανέφερε και ο σπουδαίος Λογοτέχνης – Συγγραφέας Ντίνος Χριστιανόπουλος. Τα πορτρέτα γυναικών, ανδρών, και παιδιών είναι από όλα τα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα της Ελλάδας και δείχνουν την ταυτότητα της εποχής τους.


Η Κλειώ Νάτση πάντα με συναίσθηση του μεγάλου καλλιτεχνικού έργου της δεν έπαψε να σέβεται τους άλλους καλλιτέχνες και να λειτουργεί με αγάπη και φροντίδα για τους συνανθρώπους που το έχουν ανάγκη. 

Όπως λέει η ίδια συνεχώς γίνεται καλλίτερη στην δουλειά της και φροντίζει να είναι σύγχρονη ώστε να επικοινωνεί όπως πάντα έκανε με την τέχνη και τα σύγχρονα μέσα που την συνοδεύουν . Το 2011 από τις εκδόσεις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εκδόθηκε τιμής ένεκεν Βιβλίο 324 σελίδων με τίτλο Κλειώ Δημητριάδου Νάτση Διαχρονικές Δημιουργίες με πολλές αναφορές για το έργο της από ιστορικούς τέχνης , πανεπιστημιακούς και ερευνητές της τέχνης, συγγραφέων και δημοσιογράφων. Ο συλλεκτικός αυτός τόμος δημιουργήθηκε με την αμέριστη βοήθεια του τακτικού καθηγητή της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ. κου Γεωργίου Διαμαντόπουλου ο οποίος κάνει και την εισαγωγική του αναφορά για την τέχνη της Κλειώς Νάτση ως εξής :

«Η Κλειώ Νάτση γρήγορα κατόρθωσε να απαλλαγεί το μανδύα του κλασικισμού και απελευθερωμένη από τα βάρη της ιστορικότητας να συναντήσει με τη ζωγραφική της παλέτα διάφορες εκφάνσεις της τέχνης χωρίς, χωρίς να υποδουλωθεί σε κάποια από αυτές. Η πρωτοτυπία της δεν είναι μόνο πρωτοτυπία αναζήτησης, αλλά και πρωτοτυπία μεταλλαγής οπτικής, σκηνικής και νοηματικής.»

Από αριστερά προς τα δεξιά: Μάγδα Μυστικού, Ντίνος Χριστιανόπουλος, Κλειώ Νάτση

Σήμερα το Ίδρυμα Γεωργίου και Κλειώς Νάτση διοικείται από την Πρόεδρο Κλειώ Νάτση , Αντιπρόεδρο τον Γιώργο Διαμαντόπουλο τακτικό καθηγητή της Νομικής του Α.Π.Θ , Γενική Γραμματέας Βάσω Παπαδημητρίου Δικηγόρος , Νίνα Τζήκα Νομική Σύμβουλος , Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού Δημοσιογράφος F.I.J.E.T Εικαστικός συντάκτης , Μαρία Παπαδημητρίου – Κωνσταντουδάκη Αρχιτέκτων, Λέα Κούση Σκηνοθέτης-Ενδυματολόγος , Ιωάννα Ταλασλίδου Πολιτικός επιστήμων.

Από αριστερά προς τα δεξιά:
Μάγδα Μυστικού, Κλειώ Νάτση, Βάσω Παπαδημητρίου, Γιώργος Διαμαντόπουλος



Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com






Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

Το χειρόγραφο του λόγιου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης Ευσταθίου

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης το χειρόγραφο του λόγιου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης Ευσταθίου από τη Μαρκιανή Βιβλιοθήκη της Βενετίας


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
05.10.2022



Με μεγάλο πλήθος Θεσσαλονικέων και ξένων επισκεπτών έγιναν τα εγκαίνια έκθεσης του πολύτιμου χειρόγραφου του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ευσταθίου για την ιστορία της εκπαιδευτικής κληρονομιάς που μας άφησε παρακαταθήκη

Αν.Διευθ.Α.Μ.Θ Αγγελική Κουκουβού

Όπως ανέφερε στον λόγο της η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου κα .Αγγελική Κουκουβού το Μουσείο υποδέχεται και παρουσιάζει πρώτη φορά στο κοινό ένα χειρόγραφο που συνδέεται με το λαμπρό παρελθόν της πόλης της Θεσσαλονίκης, την ιστορική συνέχεια της γλώσσας και του ελληνισμού. Ο Αρχιεπίσκοπος Ευστάθιος που έχει χαρακτηρισθεί ο ΄΄ άγιος της ελληνικής φιλολογίας΄΄ με το αυτόγραφο έργο του Παρεκβολαί εις την Ομήρου Οδύσσειαν κρατά το νήμα που ενώνει τον κόσμο της αρχαιότητας με αυτόν του Βυζαντίου. Η νέα αυτή έκθεση είπε του Μουσείου σε συνεργασία με τον Δήμο της Θεσσαλονίκης δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να γνωρίσει το εμβληματικό αυτό έργο σε έναν χώρο όπου το χειρόγραφο του 12ου αιώνα συνομιλεί άμεσα με το αρχαιότερο χειρόγραφο της Ευρώπης, τον Πάπυρο του Δερβενίου του 4ου αιώνα π.χ. Έκλεισε την ομιλία της λέγοντας ότι κατά την διάρκεια της έκθεσης έχουν προγραμματίσει δρώμενα που θα μεταλαμπαδεύσουν τα μηνύματα του χειρόγραφου.




Το χειρόγραφο αυτό είναι ιδιόχειρό συγγραφικό πόνημα του Ευσταθίου επάνω σε περγαμηνή δέρματος ζώου με ειδική γραφίδα και μελάνι της εποχής του 12ου αιώνα κατά τον οποίο δεν υπήρχαν τα σύγχρονα μέσα γραφής και ενημέρωσης για την αναπαραγωγή του. Αποτελεί ένα από τα δύο αυτόγραφα του Ευσταθίου Marcianus graecus 460 ( Παρεκβολαί εις την Ομήρου Οδύσειαν) το άλλο είναι ο Parisinus Graecus 2702. Την αυθεντικότητα του χειρόγραφου του συγγραφέα που γράφηκε στην Θεσσαλονίκη αναφέρει ο Καρδινάλιος Βησσαρίωνας περίφημος κληρικός , βιβλιόφιλος , Έλληνας στο γένος ο οποίος κληροδότησε την βιβλιοθήκη του στην Γαληνότατη Δημοκρατία της Βενετίας . Έτσι δημιουργήθηκε ο πρώτος πυρήνας της σημερινής Μαρκιανής Βιβλιοθήκης . Ο Βησσαρίωνας λόγω της απώλειας του πρώτου τετραδίου του κώδικα έπρεπε να προσθέσει τον τίτλο του έργου του Ευσταθίου στην πρώτη σελίδα. Η αυθεντικότητα του χειρόγραφου του Ευσταθίου έχει αποδειχθεί από την ορθότητα την εύκοσμη εκτέλεση και τις περιθωριακές προσθήκες. Τα χειρόγραφα του λόγιου Ευσταθίου υπήρξαν πολύτιμα για την μόρφωση και εκπαίδευση σε υψηλό επίπεδο των νέων της εποχής με τις λεπτομερείς και εκτενείς αναφορές στις Παρεκβολές στον Όμηρο. Η μέθοδος εργασίας του είναι περίπλοκη, εντυπωσιακή με μορφολογία , σύνταξη και παραπομπές σε άλλους συγγραφείς που τα κείμενά τους έχουν χαθεί. Η εγκυκλοπαιδική του προσέγγιση έχει την ανάγνωση της αλληγορικού χαρακτήρα συγγραφής του για την Οδύσσεια π.χ. για την Πηνελόπη ως φιλοσοφίας και του Οδυσσέα ως ανθρώπινης ψυχής. Με την χειρόγραφη αυτή διδασκαλία του προσφέρει στους μαθητές του μια συστηματική εισαγωγή στον Ομηρικό κόσμο και δεν αποκαλύπτει την λανθάνουσα αλήθεια των ποιημάτων. Ο Ευστάθιος είναι ο διαχρονικός δάσκαλος που εφαρμόζει την εξηγητική μέθοδο κατά στίχο επηρεάζοντας και την σύγχρονη αντίληψη για το πως πρέπει να σχολιάζουμε ποιητικά κείμενα.



Η έκθεση αυτή είναι συνεργασία του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης με την Αντιδημαρχία Δημοτικής Συνεργασίας Αποδήμου Ελληνισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα σπάνιο χειρόγραφο του 12ου αιώνα που φυλάσσεται στην Μαρκιανή Βιβλιοθήκη της Βενετίας. Ο Βυζαντινός κώδικας θα φιλοξενηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης δίπλα στον Πάπυρο του Δερβενίου ο οποίος χρονολογείται στον 4ο αιώνα π.χ. και αποτελεί το αρχαιότερο βιβλίο της Ευρώπης. Η έκθεση φιλοξενείται στην αίθουσα της μόνιμης έκθεσης ΄΄ Ο χρυσός των Μακεδόνων΄΄ του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει από τις 28 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Δεκεμβρίου 2022.
Η λαμπρότητα και η θεματική αναφορά των εκθεμάτων του Μουσείου αποπνέουν την ιστορία τον πολιτισμό και την αλυσίδα της συνέχειας της ελληνικής πραγματικότητας του σύγχρονου ελληνικού πνεύματος.



Ώρες επίσκεψης Θερινού ωραρίου: 
(15 Απριλίου – 31 Οκτωβρίου)  Δευτέρα έως Κυριακή 8 – 22.00
Ώρες επίσκεψης Χειμερινού ωραρίου: 
(1 Νοεμβρίου – 14 Απριλίου)  Καθημερινά 9 – 16.00

Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ ( Μειωμένο 4 ευρώ)
Από την 1η Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου (4 ευρώ) ισχύει για όλους τους επισκέπτες.

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μανώλη Ανδρόνικου 6 Τ.Θ.50619 Τηλ. 2313310201 email:amth@culture.gr



Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Η Αγαθή Ρόδη παρουσίασε το νέο της βιβλίο στην Κίμωλο


Ένας Μικρός Κιμωλίστας


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
22.09.2022

Η Αγαθή Ρόδη μέσα από το νέο βιβλίο της που απευθύνεται σε μικρά και μεγάλα παιδιά όπως και σε αναγνώστες κάθε ηλικίας δίνει μια νέα οπτική στην ανάγνωση που καινοτομεί μέσα από την εξιστόρηση τις εικόνες και την ενταγμένη ποίηση σε όλο το εγχείρημα .
Τα κείμενα ακουμπούν στην γεωγραφία την ιστορία και την πολιτισμική κουλτούρα της Κιμώλου. Οι Κιμωλίστες γίνονται ένα με τους επισκέπτες και αναδεικνύουν την αγάπη για τον τόπο τους την φύση και την καθημερινότητα .



Οι όμορφες εικόνες ενταγμένες στις ανάλογες τοποθεσίες της αφήγησης σε ξηρά και θάλασσα από την βραβευμένη ζωγράφο Mateya Arkova δένουν την μαγεία του λόγου της Αγαθής Ρόδη με την μοναδική φυσική ομορφιά της Κιμώλου.
Η συνεχής αναφορά του μικρού πρωταγωνιστή Φαίδωνα σε όλο το μήκος και πλάτος του νησιού δένει με αρμονία την ιστορική διήγηση με τα δρώμενα και την έμμεση διδαχή για την προστασία του περιβάλλοντος .Ένας ευφάνταστος εικονικός και συγγραφικός παλμός δένει έμμεσα με τους στίχους της ποίησης της Αγαθής Ρόδη που αποπνέουν και τα βαθύτερα νοήματα. Την ομαλή ανάγνωση του βιβλίου διακόπτουν πολύ ιδιαίτερα ο παιδικός γραφικός χαρακτήρας των στίχων από ένα αγόρι οκτώ ετών.
Στην πολύπλευρη αναφορά για την Κίμωλο της συγγραφέως δεν λείπουν τα παραδοσιακά εδέσματα του νησιού όπως και οι επισκέψεις σε ξεχωριστούς χώρους που αποτελούν πόλο έλξης για ντόπιους και επισκέπτες. Ο σεβασμός για ότι παρέλαβαν από τους προγόνους τους γίνεται και ένας όμορφος δρόμος αναψυχής για όσους θέλουν να ταξιδέψουν στο νησί και να γευτούν νοερά την αλμύρα της θάλασσας τις παραδοσιακές πίτες και την ελκυστική ζωή των ανθρώπων της Κιμώλου.
Σε αυτό το εγχείρημα η συγγραφέας αναφέρει και όλους όσους την βοήθησαν να μπορέσει να καταγράψει σωστά τα στοιχεία που αναφέρονται μέσα από μία εντελώς πραγματική δική της εμπειρία. Η συγγραφέας αγάπησε τον τόπο και τους ανθρώπους και σε αντιστάθμισμα αυτού που εισέπραξε βιωματικά έδωσε το στίγμα της Κιμώλου που ήδη ταξιδεύει με το βιβλίο αυτό ανά τον κόσμο. Το βιβλίο έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις ΄΄ Weaving Waves΄΄και σύντομα θα κυκλοφορήσει στα Αγγλικά και τα Γαλλικά, ενώ έχει μεταφραστεί και στα Ιαπωνικά.




Λίγα λόγια για την Αγαθή Ρόδη

Η Αγαθή Ρόδη γεννήθηκε στην Πάτρα. Eργάζεται ως καθηγήτρια Ξένων Γλωσσών είκοσι τρία χρόνια. Η αγάπη της για τα παιδιά, την οδήγησε στη συγγραφή. Ως συγγραφέας εμφανίστηκε στο συλλογικό έργο: 8 Πρόσωπα της Πόλης(2019). Έχει εκδώσει το βιβλίο Η Αμελί Εντυπωσιάζεται (2020) σε δυο δίγλωσσες εκδοχές, στα Αγγλικά και στα Γαλλικά. Έχει μεταφράσει και επιμεληθεί διηγήματα, ανθολογίες, τα ποιήματα LuzDelMes-U.S.A.2019&2020 και Unfettered Hearts-U.S.A, 2021.
Είναι μέλος της διεθνούς οργάνωσης SCBWI (Society of Children’s Book Writers and Illustrators), στον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου(Greek Ibby) και στον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού Νεανικού Βιβλίου. Επιμελήθηκε την έκδοση και εικονογράφηση είκοσι βιβλίων ως εμπνεύστρια της δράσης Greek Children Read & Write. Εκπροσωπεί την Ελλάδα στην «Πολιτισμική Ημέρα Βιβλίου» (MCBD-U.S.A) και στη δράση «Διαβάζω σε Εσένα» (International Read to me Day-Australia). Αρθρογραφεί στην εφημερίδα Εθνικός Κήρυκας της Ομογένειας.
Ως υπεύθυνη σχεδιασμού δράσεων και επικοινωνίας της Εθελοντικής Ομάδας «Κιμωλίστες ΑΜΚΕ», εισηγήθηκε προτάσεις στα BRAVO Sustainability Dialogue & Awards (2022) αναδεικνύοντας τους «Κιμωλίστες» Πρεσβευτές της Βιώσιμης Ανάπτυξης, στην Ελλάδα, ενώ έλαβαν την 1η θέση στην Ευρωπαϊκή ένωση στον τομέα του Βιώσιμου Πολιτιστικού Τουρισμού (ECTN AWARD 2021). Η ίδρυση του εκδοτικού Οίκου της «Weaving Waves Publications» (Ιούνιος-2022) αποτελεί το πρόσφατο εγχείρημά της.




Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com



Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Η 86η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης ανοίγει τα φτερά της

Η 86η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης ανοίγει τα φτερά της
και δίνει τον καλλίτερο εαυτό της
10 Σεπτεμβρίου έως 18 Σεπτεμβρίου 2022 
με τιμώμενη χώρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
13.09.2022



1500 εκθέτες, sold out εκθεσιακοί χώροι, και αποστολή των ΗΑΕ 400 ατόμων με 69 Επιχειρήσεις

Αυτή η 86η ΔΕΘ υπόσχεται να είναι η καλλίτερη των δέκα τελευταίων χρόνων και ήδη έχει ετοιμαστεί ώστε να κάνει την διαφορά σε όλους τους τομείς. Η συμμετοχή 19 κρατών και ο αριθμός των εκθετών των 1500 σε αριθμό όπως και η sold out εκθεσιακοί χώροι μας προϊδεάζουν για μία υπερπαραγωγή και άκρως επιτυχή ΔΕΘ. Θα αφήσει το αποτέλεσμα της δυναμικής επικοινωνίας για συνεργασίες στον εμπορικό, τεχνολογικό, επιστημονικό κοινωνικοπολιτικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι στην παρούσα και μελλοντική αυτοδιάθεση των κρατών που θα συναντηθούν εδώ στην αγκαλιά της πόλης της Θεσσαλονίκης στην 86η ΔΕΘ.

Η εντυπωσιακή παρουσία των ΗΑΕ, ως τιμώμενη χώρα, δίνει την εξαιρετική οικονομική και πολιτισμική της ταυτότητα με υπεροχή στην συνολική της οργάνωση τόσο ως εκθετική άποψη εικόνας στο 13 περίπτερο όσο και στην οργάνωση για τις επαφές σε πολλούς τομείς. Έχουν ήδη δρομολογήσει 600 ραντεβού μεταξύ Αράβων και Ελλήνων επιχειρηματιών με την συμβολή του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ 86ΗΣ ΔΕΘ

Της αποστολής των ΗΑΕ ηγείται η Αυτού Εξοχότης ο Υπουργός Οικονομίας της χώρας Abdulla bin Touq Al Mari με εκπροσώπηση από τα υπουργεία Άμυνας, Εξωτερικών, Βιομηχανίας και Προηγμένης Τεχνολογίας. Στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ μίλησε ο Διευθυντής του τμήματος προώθησης εμπορίου του Υπουργείου Οικονομίας της χώρας κ. Rashed Al Teneigy τονίζοντας ότι η αντιπροσωπεία των ΗΑΕ έχει την δυνατότητα για επιχειρησιακές επαφές και εκτός ΔΕΘ με μεγαλύτερο περιθώριο χρόνου για ανάπτυξη σχέσεων των δύο χωρών σε επιχειρηματικό και επενδυτικό επίπεδο όσο και στην φιλία των δύο κρατών.



Σε καθημερινή βάση θα πραγματοποιούνται δρώμενα με εκδηλώσεις των ΗΑΕ στο 13 περίπτερο τους με παραδοσιακούς χορούς, events, εμιρατιανής γαστρονομίας και φιλοξενίας, εκθέσεις λαϊκής τέχνης και έργων ζωγραφικής.

Η 86η ΔΕΘ αναπτύσσει εννέα θεματικές ενότητες, της επιχειρηματικότητας , της ηλεκτροκίνησης – αυτοκίνησης και τις νέες τεχνολογίες έως την γαστρονομία την εκπαίδευση και κυκλική οικονομία.
Στην ομιλία του στην Συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ ο Πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας τόνισε ότι οι εκθεσιακοί χώροι είναι sold out και ότι η διοργάνωση αυτή θα είναι η καλλίτερη των τελευταίων δέκα χρόνων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για την συμμετοχή των ΗΑΕ ως τιμώμενη χώρα η οποία και θα δώσει την ευκαιρία να βελτιώσουμε τις διμερείς σχέσεις οι οποίες και μετά τον Σεπτέμβριο θα μπουν σε μια περίοδο σημαντικής ανάπτυξης.

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) κ. Σταύρος Καλαφάτης τόνισε πως η 86η ΔΕΘ ανοίγει τις πύλες της με νέα δεδομένα αλλά και με την συμμετοχή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στη φετινή διοργάνωση στέλνουμε μήνυμα διεύρυνσης και αναβάθμισης των σχέσεων μας με τις χώρες της ευρύτερης γειτονιάς μας.

Παρόντες στην Συνέντευξη Τύπου και ομιλητές η Αντιπεριφερειάρχης κ. Βούλα Πατουλίδου που ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι μετά την πρόβα τζενεράλε της περισυνής ΔΕΘ ήρθε η ώρα για να γευθούμε το αποτέλεσμα.



Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας χαρακτήρισε την ΔΕΘ παράθυρο της πόλης μας στον κόσμο. Επίσης τόνισε ότι σε περιόδους κρίσης οι θεσμοί είναι πυλώνες σταθερότητας και ανάπτυξης. Η συμμετοχή της τιμώμενης χώρας των ΗΑΕ αποτελεί ευκαιρία για την ανάπτυξη φιλίας των δύο χωρών και η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία να μπουν στα επενδυτικά ραντάρ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Ο Διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης τόνισε ότι η παρουσία αραβικής χώρας για πρώτη φορά στην ΔΕΘ θα δώσει και το δικό της στίγμα μέσα από το εξαιρετικό περίπτερο και την επικοινωνία με επιχειρηματικούς φορείς όπως και την φιλία των δύο λαών. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι η πρώτη επαφή με τα Εμιράτα ήταν δική του όπως μας είπε με την γνωριμία του μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον διευθυντή του τμήματος προώθησης εμπορίου του Υπουργείου Οικονομίας της χώρας κου.Rashed Al Teneigy.

Ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ – Helexpo κος Αλέξης Τσαξιρλής δήλωσε ότι με βάση τα δεδομένα της ΔΕΘ της διάρκειας και της επισκεψιμότητας αποτελεί το μεγαλύτερο γεγονός των Βαλκανίων.



Στην 86η ΔΕΘ λαμβάνουν μέρος 19 χώρες και είναι οι εξής : ΗΑΕ, ΗΠΑ, Λουξεμβούργο, Μπαγκλαντές, Βιετνάμ, Ινδονησία , Ουκρανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη , Αρμενία, Ιράν, Ιταλία, Πολωνία , Σερβία, Κύπρος , Γεωργία , Ρουμανία, Ινδία, Νεπάλ και Αίγυπτος.

Επίσημος Υποστηρικτής της 86ης ΔΕΘ η βιομηχανία Παπαστράτος. Eπίσημος χορηγός Αερομεταφορών η Aegean. Επίσημος Τηλεπικοινωνιακός Πάροχος η WIND . Επίσημη Τράπεζα η Εθνική Τράπεζα Επίσημος Πάροχος Ενέργειας η ΔΕΗ Official IT Partner Singular-Logic και Μπύρα της 86ης ΔΕΘ είναι η «ΝΥΜΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

Η ΔΕΘ διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών ( Μακεδονίας – Θράκης)

Η 86Η ΔΕΘ θα λειτουργεί τα Σαββατοκύριακα 10.00 έως 22.00 και τις καθημερινές 16.00 έως 22.00

Δημοσιογράφοι FIJET




Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com


Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

Διεθνής καταξίωση για τη γλύπτρια και ζωγράφο Ντίνα Αναστασιάδου από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ιαπωνίας


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
08.06.2022


Στην επίσημη κατοικία του Πρέσβη της Ιαπωνίας κ. Nakayama Yasunori, στις 25 Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε η βράβευση της γλύπτριας – ζωγράφου Ντίνας Αναστασιάδου και της δόθηκε έπαινος για την πολύτιμη συνεισφορά της στην προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης Ιαπώνων και Ελλήνων. Αυτός ο θεσμός καθιερώθηκε από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ιαπωνίας το 1983 και απονέμετε σε άτομα και ομάδες που συμβάλλουν στην διεύρυνση των φιλικών σχέσεων της
Ιαπωνίας με ξένες χώρες.


Το 1986 η Ντίνα Αναστασιάδου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με αριστείο, στο τμήμα Γλυπτικής, με δασκάλους τους Γιώργο Νικολαίδη και Θόδωρο Παπαγιάννη. Το Υπουργείο Παιδείας της Ιαπωνίας της έδωσε υποτροφία και σπούδασε Ιστορία της Ιαπωνικής Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Κυότο (1989 – 1991). Έζησε και μαθήτευσε κοντά στον Ιάπωνα ιστορικό και καλλιγράφο Mitsuo Takaoki την ζωγράφο σύζυγο του Miki Takaoki (1986 – 1991). Τα αρχικά και συνεχή πέντε χρόνια της διαβίωσης της στο Κυότο της έδωσαν την ευκαιρία να αφομιώσει την Ιαπωνική κουλτούρα, την γλώσσα και την τέχνη. Επέστρεψε στην Ελλάδα για τις ανάγκες της μητρότητας και την παράλληλη δημιουργία έργων επηρεασμένων από την αρχαιοελληνική γλυπτική σε συγκερασμό της Ιαπωνικής αφαιρετικής διάστασης των έργων της “Origami ”. Ο μεγάλος έρωτας ήρθε στην συνέχεια με την ζωγραφική της Ιαπωνικής τεχνικής σουμιέ (sumie: ζωγραφική με μελάνι και λίγα χρώματα ) και σούιμπόκουγκα (suibokuga: ασπρόμαυρη ζωγραφική με μελάνι).


Συναντούμε ένα πλήθος έργων της σε χειροποίητο χαρτί με μελάνι (sumi) στα οποία η καλλιτέχνης διαχέει της μνήμες της από την Ιαπωνία και την ανάγκη να τα μοιραστεί με τους φίλους της τέχνης Έλληνες και ξένους. Η ζωγραφική της ακολουθεί τα Ιαπωνικά πολιτιστικά και αισθητικά πρότυπα για την απόδοση του καλαίσθητου και φιλοσοφικού αποτελέσματος (Σίντο και Βουδισμός). Πρόκειται για δυό έννοιες βαθιά ριζωμένες στις καρδιές των Ιαπώνων που έχουν εισχωρίσει στην ισορροπία των έργων της ανάμεσα στην φύση και τον άνθρωπο.


Μία νέα ζωή στην Ινδία
Η επαφή της με την Ινδία (2012 – 14) υπήρξε καταλυτική για την διαμόρφωση των καλλιτεχνικών της ανησυχιών. Η υποτροφία της Ινδικής Κυβέρνησης για Μάστερ Καλών Τεχνών, την οδήγησε στην ωρίμανση της εικαστικής της διάστασης σε σχέση με το σύνολο της δουλειάς της. Ανακάλυψε έκπληκτη την διασύνδεση των ζωγραφικών έργων στην οικία – μουσείο του Ραμπιτρανάθ Ταγκόρ με το Ιαπωνικό sumie. Η μετέπειτα διατριβή της στο Πανεπιστήμιο της Καλκούτας (Rabindra Bharati University) της έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσει τον επηρεσμό των πρώτων Ιαπώνων δασκάλων στα έργα των πρώτων Ινδών καλλιτεχών (Ινδία / Καλκούτα περίπου 1902-1910). Το θέμα της διατριβής του Μάστερ της ήταν: “Ιαπωνική ζωγραφική (Nihonga) και η επίδραση της στην Μοντέρνα ζωγραφική της Ινδίας”.


Ο αρχικός επηρεασμός για την γλυπτική της τέχνη ξεκινάει από την περίοδο προετοιμασίας της για την Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1977 – 1980). Για τρία χρόνια μελετούσε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας τα επιτύμβια ανάγλυφα, τα οποία την μύησαν στην μετέπειτα γλυπτική της. Οι βασικοί κανόνες της αρχαιοελληνικής γλυπτικής διατηρούνται με ευλάβεια στα γλυπτά της και συμβάλλουν στην αναδόμηση του δημιουργικού της έργου. Η αφαίρεση σε συνδιασμό με την φιλοσοφία της απλότητας των Ιαπώνων και την ολότητα της Ινδικής και Ιαπωνικής Βουδιστικής γλυπτικής αποτελούν τον συγκερασμό για το προσωπικό της ύφος. Συναντούμε πολύ έντονη αναφορά στην διάθεση της να δώσει το στίγμα της ελευθερίας του καλλιτέχνη για την σύγχρονη άποψη της τέχνης. Ένα άλλο κομμάτι της πνευματικής της δουλειάς αποτελούν οι διαλέξεις της που κατά διαστήματα δίνει, σε ανθρώπους όλων των ηλικιών, σε σχέση με τον Ιαπωνικό πολιτισμό για την επικοινωνία με τους Έλληνες και όχι μόνον.



Μάγδα Καραγιαννιώτου Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET














Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Δημήτρης Λουζικιώτης

Δημήτρης Λουζικιώτης
Καταγραφέας της λαϊκής, θρησκευτικής λατρείας 
και παράδοσης


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
24.05.2022



Ο Δημήτρης Λουζικιώτης είναι ένας καλλιτέχνης φωτογράφος-σχεδιαστής, με απλά λόγια ένας καταγραφέας της λαϊκής, θρησκευτικής λατρείας και παράδοσης.
Συναντώντας τα φωτογραφικά πορτρέτα του ερευνητή καλλιτέχνη Δημήτρη Λουζικιώτη στις εκθέσεις και τα λευκώματα του η στον ηλεκτρονικό τύπο, μπορείς να αγγίξεις τον παλμό και το πάθος του σε έναν μεταφυσικό κόσμο. Η μελέτη των στοιχείων που επιλέγει να φωτογραφίσει είναι εστιασμένη στην αναζήτηση της ομορφιάς της εικόνας που κρατά την διαχρονικότητα και την μνήμη ως δεξαμενή ασφαλείας για τον παρελθόντα – σύγχρονο και μέλλοντα χρόνο.

«Άθως θύραυλοι στώμεν»

Η περιοδική έκθεσή του στις βιτρίνες του ΟΤΕ στην καρδιά της Θεσσαλονίκης ‘’ ΑΝΑΣΤΕΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΕΚΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ’’ 7/5 έως 29/5/22 αποτελεί τον ομφάλιο λώρο της θρησκευτικής λατρείας από τα βακχικά δρώμενα της αρχαιότητας έως σήμερα.
Εικόνες γεμάτες από την έκταση των μυημένων της λατρείας των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης ακροβατούν στα αναμμένα κάρβουνα. Το υπερφυσικό είναι αποτυπωμένο με την διάσταση της πίστης και οι χορευτές με εικόνες στα χέρια τους έχουν ξεφύγει από την γήινη τους υπόσταση . Όλα έχουν την φλόγα της καρδιάς τους και διαλογιζόμενοι μέσα από τους επαναλαμβανόμενους κτύπους των παραδοσιακών τυμπάνων έχουν την έκφραση του ανθρώπου που επικοινωνεί με τον θείο. Ο φακός καλοστημένος έχει κρατήσει μέσα από την ματιά του καλλιτέχνη την μαγεία του θρησκευτικού φαινόμενου με την αλήθεια των πυρωμένων κάρβουνων. Οι συμμετέχοντες χορεύουν επάνω τους για την λύτρωση από την εφήμερη πραγματικότητα της συμβατικής τους φθαρτής ύπαρξης. Η τελετή εκλογικεύει την δύναμη της ανθρώπινης αδυναμίας να κατανοήσει την πραγματικότητα. Όμορφα φωτογραφικά ντοκουμέντα θρησκευτικής λατρείας που διατηρούν την συνέχεια των βακχικών δρώμενων από τα βάθη των αρχαίων χρόνων.

Η φωτογενής τέλεση του τσίπουρου

Ο καλλιτέχνης έχει κάνει μεγάλο ταξίδι ζωής έως και σήμερα αναζητώντας πάντα την πνευματική υπόσταση στα θέματά του για την φωτογραφία και την δημιουργία διαφόρων Projects που τον διεγείρουν. Η θεματική του ‘’Άθως θύραυλοι στώμεν’’ που καταγράφηκε στο αντίστοιχο λεύκωμα τρίγλωσσο { Ελληνικά – Αγγλικά – Ρωσικά} έχει το φωτογραφικό αποτύπωμα θυρών και παραθύρων από κτήρια του Αγίου Όρους . Συναντούμε την αρχιτεκτονική δομή των χώρων λατρείας ως πρώτη ματιά και προετοιμασία για τα ενδότερά τους. Το ταξίδι συνεχίζεται με την φωτογράφιση της διακόσμησης των επιμέρους αρχιτεκτονικών στοιχείων που αποτελούν αναφορά στην διατήρηση της ιστορικής τους μνήμης. Ο εστιασμός δίνει και το ανάλογο σήμα εκλεπτυσμένων εξωτερικά κτιρίων με επίκεντρο τις θύρες. Για τον φωτογράφο η είσοδος είναι η προετοιμασία να εισχωρήσουμε στο εσωτερικό νοερά και να μας δώσει σε δεύτερο χρόνο την συνέχεια. Πόρτες που λάμπουν από καλλιτεχνική επιμέλεια κρατούν την ομορφιά της κατασκευής τους και αποτελούν ανοικτή πρόσκληση να εισέλθουμε στην εσωτερική πλέον καύση της ψυχικής μας διέγερσης. Τα χρώματα ακτινοβολούν και μαγνητίζουν αισθητικά μέσα από την τεχνική φωτογράφισης του Δημήτρη Λουζικιώτη.

Μάσκες. Συλλογή Γιώργη Μελίκη

Η έρευνά του στην ορεινή Χαλκιδική και την Κορώνεια του έδωσε το έρεισμα να συναντήσει τους παραδοσιακούς παραγωγούς του τσίπουρου στον χώρο τους. Το δρώμενο αποθανατίζεται σε όλο του το μεγαλείο. Τα μεγάλα χάλκινα καζάνια οι φλόγες που ξεπηδούν από την φωτιά και τα στέμφυλα παγιώνονται στις εικόνες του. Το περιβάλλον με τους καζανάδες και η περιρέουσα ατμόσφαιρα διονυσιακής αναφοράς εγκλωβίζονται στον χρόνο της δημιουργίας. Απογειώνουν οι χοροί των φίλων που συμμετέχουν ως τελετουργικό . Η επιθυμία να γευτείς το νέκταρ του αποστάγματος των σταφυλιών φέρνει και νοερά τα αρώματα του τσίπουρου .
Ο καλλιτέχνης φωτογράφος έχοντας την καθοδήγηση του παππού του Ιερέα Βασιλείου άνοιξε τους πνευματικούς του ορίζοντες και αναζήτησε την πνευματικότητα σε ότι τον αφορούσε σαν άνθρωπο και καλλιτέχνη. Οι ευαισθησίες του και τα βιώματα του τον καθοδηγούν να προσεγγίσει με την δουλειά του τον ερευνητή της λαϊκής κουλτούρας κο. Γιώργη Μελίκη. Φωτογραφίζει με εξαιρετική καθαρότητα και εστιασμό για το λεύκωμα ‘’Μάσκες – Συλλογή Γιώργη Μελίκη’’.Οι λεπτομέρειες τον απασχολούν και δίνουν την τελική απόχρωση των στοιχείων της εικόνας με λαμπρότητα του χαρακτήρα της ιστορικής αξίας αυτού που αποτυπώνει με τον φακό του.
Με την σύγχρονη εξέλιξη της φωτογραφικής καλλιτεχνικής δημιουργίας τον οδηγεί στα projects που δραστηριοποιούν εναλλαγές σε ένα σύγχρονο παιχνίδι παραλλαγών για την ψηφιακή πολλαπλότητα της φωτογραφίας. Είναι ήδη σε προετοιμασία παρουσίασης project στην παλαιά πόλη της Ρόδου με αναμενόμενο το ενδιαφέρον για την σύγχρονη αυτή καλλιτεχνική του δράση.
Στο βιογραφικό του συναντούμε ότι η αγάπη αυτή της φωτογραφίας ξεκίνησε στην ηλικία των δέκα ετών όταν κερδίζει σε παιχνίδι του περιοδικού Μίκi Μaous μία μηχανή Kodak Instamatik. Φωτογραφίζει ακατάπαυστα ότι βρίσκεται γύρω του και έως και σήμερα είναι αυτό που τον τρέφει ψυχικά.

Δημήτρης Λουζικιώτης, Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού

Dimitris Louzikiotis | Art Director Graphic Designer and Fine Art Photographer www.louzikiotis.gr
Γεννήθηκε στο ορεινό χωριό Στρατονίκη της Χαλκιδικής . Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη. Φωτογραφικά του έργα δημοσιεύθηκαν σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, όπως και σε gallery και πολλά από αυτά βρίσκονται σε συλλογές στην Ελλάδα και εξωτερικό. Σημαντική η συμμετοχή του στην ΒΙΕΝΝΑLLE : 1 Σύγχρονης Τέχνης { Θεσσαλονίκη 2007 ] Διατηρεί δημιουργικό γραφείο και studio φωτογραφίας Συνεργάζεται ως επαγγελματίας γραφίστας ,φωτογράφος και σύμβουλος επικοινωνίας με επιχειρήσεις και οργανισμούς. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα πολιτιστικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου.



Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος FIJET
www.mystikou-karagianniotou.com

Σάββατο 9 Απριλίου 2022

Γνωρίστε τη Ράνια Αγγελακούδη

Γνωρίστε τη Ράνια Αγγελακούδη, 

βραβευμένη ποιήτρια και Πρέσβειρα Ειρήνης 

Ελλάδας Σουηδίας


Γράφει η Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης
Δημοσιεύτηκε στην
07.04.2022



Η Ράνια Αγγελακούδη βραβευμένη ποιήτρια και Πρέσβειρα της Ειρήνης στην Ελλάδα και Σουηδία του Παγκόσμιου Ανθρωπιστικού Οργανισμού Ειρήνης World Institute for Peace [ W. I .P. ] δίνει μέσα από την δυναμική του ποιητικού έργου της την ελπίδα για έναν καλλίτερο κόσμο.

Η ματιά της έχει αγκαλιάσει τα συναισθήματα που εδραιώνουν την αγάπη την ειρήνη και την ομόνοια σε ένα κόσμο που συνεχώς ταλανίζουν προβλήματα.
Οι στίχοι των ποιημάτων της είναι ο χορός της ζωής που κυκλώνει τους ανθρώπους και τους ενώνει μέσα από το αγκάλιασμά του.
Η χαρά της ζωής ξεπηδά μέσα από τα ποιήματά της και ανυψώνεται σε παράλληλους εσωτερικούς δρόμους, που καθορίζουν οι εξάρσεις πνευματικών αναζητήσεων.
Η ευτυχία για έναν κόσμο που βιώνει σύγχρονα προβλήματα της εποχής μας είναι το ζητούμενο της ποιήτριας. Ολη η θεματολογία της απορρέει αισθαντικά και αβίαστα σε έναν χείμαρρο λέξεων που εισδύουν και κατακλύζουν τις κουρασμένες καρδιές των αναγνωστών.

Η μαγεία του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει εντάσσεται στην βιωματική μας καθημερινότητα μέσα από την ποιητική της αφήγηση και μας καθοδηγεί για την ανάγνωση μιας άλλης πραγματικότητας.
Οι άνθρωποι ως συνέχεια για την ύπαρξή τους έχουν την υποχρέωση να βιώσουν συναισθήματα όπως η ποιήτρια αναφέρει της ειρήνης της αγάπης, της αδελφοσύνης της ομορφιάς και της ελευθερίας

Μία αύρα γεμάτη από την ψυχική υπέρταση της Ράνιας Αγγελακούδη ταξιδεύει με τα ποιήματα της σε όλο τον κόσμο και δίνει υποσχέσεις για την επικοινωνία και την ομόνοια σε έναν κόσμο που δονείται από την ανάγκη για τα υλικά αγαθά.
Τους πολέμους της καρδιάς είναι αυτό που θέλει να διώξει ώστε το καθημερινό να δώσει τόπο στα πνευματικά αγαθά που λειαίνουν τις αντιθέσεις και δημιουργούν προϋποθέσεις για ευημερία και ελευθερία.

Η δημιουργός εξορκίζει το κακό το άδικο και την δυστυχία του κόσμου με έναν δικό της προσωπικό ποιητικό χαρακτήρα. Η μετουσίωση μας μέσα από ένα ανοικτό παράθυρο που μας χαρίζει η ποιήτρια είναι που χρειάζεται για το μέλλον ο σύγχρονος κόσμος που παραπαίει στην αναγκαιότητα της ύλης ως αίτημα ζωής.

Η Ράνια Αγγελακούδη γεννήθηκε στο Κρόναμπεργκ της Σουηδίας και μοιράζει τον χρόνο της ταξιδεύοντας ώστε να ανταλλάσσει απόψεις με άλλους καλλιτέχνες. Ετσι το ποιητικό της έργο έχει απλώσει τα φτερά του στην Ευρώπη την Ινδία την Κίνα, την Αμερική και αλλού. Εχει ξεχωρίσει μέσα στους 10 καλλίτερους ποιητές της Ευρώπης και τους 30 καλύτερους στον κόσμο. Βραβεύθηκε στην Ελλάδα την Κύπρο και την Ιταλία. Τα ποιήματα της δημοσιεύονται σε διεθνή περιοδικά όπως στο περιοδικό Setu στο Pittsbugh USA.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός World Institute for Peace [WIP] την βράβευσε για το σημαντικό της έργο για την ειρήνη στον κόσμο μέσα από την ποίησή της. Ομόφωνα ορίσθηκε Πρέσβειρα Ειρήνης της Ελλάδας και Σουηδίας.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων & Συγγραφέων – FIJET – με έδρα την Γαλλία, λόγω του έργου της, την έκανε μέλος ώστε να προωθεί τον πολιτισμό με την πένα της. Την εξέλεξαν ανάμεσα σε σημαντικούς καλλιτέχνες της Ταιβάν, της Ινδίας, Πολωνίας, Γερμανίας, Τουρκίας και άλλων χωρών, με τους οποίους και την συμπεριέλαβαν σε συλλεκτικό ανθολόγιο μετά από παγκόσμιο διαγωνισμό.
Τα ποιήματα της έχουν μεταφραστεί στην Ιταλική, Αγγλική, Σουηδική, Βοσνιακή, Χίντι της Ινδίας, Σερβική, Τουρκική, Ισπανική, Αραβική και Σερβική γλώσσα. Είναι πτυχιούχος της Αγγλικής γλώσσας του ΑΠΘ


Η ζωή σύνορα δεν έχει,
τα σύρματα με πληγώνουν
Γιατί γεννήθηκα ελεύθερος!
Η ζωή … η ζωή μου μοιάζει
με θάλασσα
Και σα θάλασσα απλώνεται
Κι αγκαλιάζει τη μάνα μου…
Τη ΓΗ!
Και τ’ αδέρφια μου που ζουν
σκόρπια παντού!
Η ζωή σύνορα δεν έχει
Γιατί γεννήθηκα να ζω ελεύθερος!
Ν’ αγαπώ
Ν’ αναπνέω!
Να δημιουργώ!
Να κατακτώ!
Να μοιράζομαι!
Να ονειρεύομαι!
Να συνεχίζω!
Και χορούς ειρήνης να χορεύω
μαζί με τ’ αδέρφια μου
που ζούνε σκόρπια παντού….
Γιατί είμαστε ελεύθεροι!




Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού
Δημοσιογράφος-Εκπρόσωπος F.I.J.E.T
Εικαστικός Συντάκτης